Hiljainen viikko on menossa. Meillä se ei ole ollut kovinkaan hiljainen ja rauhallinen. Olen valmistellut pääsiäisen ruokia taas isolle porukalle. Leivoin 70 rieskaa, 25 hiivaleipää, 70 kierrepullaa ja vielä paistoin kolme isoa uunipannullista ternimaidosta pannaria. Pannarit on kyllä syöty kohta, mutta huomenna aion paistaa lisää, kun sitä väkeä alkaa saapua enemmän illalla.
Meillä onkin sitten koolla enimmillään 14 aikuista ja 18 lasta. Kokkokin poltetaan ja nautitaan kauniista kevätsäästä ulkosalla jos vain sääennustukset pitävät paikkansa, että lämmintä riittää. On sitä joskus tullut räntää ilma sakeanaan ja vettäkin on joskus satanut pääsiäislauantaina.
Oi. Mahtavaa. Oletkin ollut tosi ahkera. Tuli nälkä...
VastaaPoistaJuu oli ihan pakko leipoa leipää, kun ei sitä kaupan leipää raaski isolle porukalle ostaa.
PoistaMaiskis, omatekemää rieskaa ja pannaria ternimaidosta nam...
VastaaPoistaIhanaa, kun on iso porukka koolla. Meillä ollaan melko pienellä väelllä koolla tänä pääsiäisenä. Tytär tulee perheineen päiväksi, muuten ollaan kolmistaan. Perinteinen retki Ähtäriin tehdään lasten kanssa, muuten oleillaan vaan :)
Iloista pääsiäisen aikaan teille!