Laitanpas nyt lisää näitä tylsiä pipokuvia. En ole edes laskenut vielä montako pipoa olen tämän kevään aikana tikuttanut. Olen kyllä kaikki kirjannut ylös sellaiseen vihreäkantiseen vihkoon. Olen jo vuodesta 2001 asti laittanut kaikki neuletyöni muistiin isoon vihkoon. Kirjaan aina työn nimen, langan nimen, langan menekin ja lasken hinnan mitä työ on tullut maksamaan. Taitaa olla neljäs paksu vihko nyt menossa. On kyllä samassa vihkossa myös lankaostokseni määrineen ja väri- ja eränumeroineen sekä paikka mistä on ostettu kyseinen lanka ja päivämäärä tietenkin. Nämä kaksi asiaa neuletyöt ja langanostot minulla on ainakin järjestyksessä ja tiedän melko tarkkaan paljonko minulla töitä valmistuu ja paljonko rahaa menee lankaostoihin.
No tämä on perua ajalta, jolloin en tietokonetta osannut käyttää.
Niin tämä pipo lähti tyttären tyttärelle 9kk. Lanka on Katian Monaco ja 100% puuvillaa, 38g.
Isoveli sai sitten tällaisen raitaisen. Essentials Cotton dk, 100% puuvilla ja menekki 42g. Koko 2vuotiaalle.
Pikku-sisko sai toisenkin pipon. Naisilla kun ei ole koskaan mitään päälle pantavaa, niin ajattelin vähän helpottaa tilannetta neulomalla hänelle kaksi, jotta voi sitten vaihdella ain ulkoilutakin mukaan, kumpi ompi parempi.
Tämäkin pipo on Katian Monacoa ja menekki 39g. Kempeleen Kangasvillasta tätä Monacoa ostin jo viime kesänä muutaman kerän ja aina siellä päin liikkuessani käyn varastoa täydentämässä.
Ja nämä pipot olen nyt neulonut niillä uusilla puikoilla, hiilikuituisilla. Lankakauppias meinasi ensin ettei mun kannata näitä ostaa, jos minulla on hyvä varasto koivuisia. Mutta utelias kun olen kokeilemaan kaikkea uutta ja kun olivat lankamaailmassa tarjouksessa toukokuun ajan, niin ostaa täräytin kaksi kokoa, 2,75 ja 3,25. Näissä on se hyvä puoli että noita "välikokojakin " saa pitkinä, kun koivuiset välikoot ovat niitä 15senttisiä ja niillä on hankalampi pipoja neuloa. Pyöröillä en osaa sukkia enkä päähineitä tehdä. En ole kyllä kokeillutkaan vielä.
Annoin sitten lankakauppiaalle hyvää palautetta, että nämä ovat kyllä minun puikot ja onneksi ostin, on niillä niiiiiiiin mahdottoman lupsakkaa neuloa. Lupasi tilata vielä 2 ja 2,25: kin, niin saa sitten ohuita sukkalankoja neuloa syksymmällä näillä "mersuilla".
Uusi lukijakin Tuomontupa käsitöitä on liittynyt lukijakaartiini. Tervetuloa seurailemaan Pilvikirsikan elämänmenoa.
Uusi lukijakin Tuomontupa käsitöitä on liittynyt lukijakaartiini. Tervetuloa seurailemaan Pilvikirsikan elämänmenoa.
Hei. Kiitos toivotuksesta. Tykkäsin noista raitamyssyistä, ovat pirtsakan oloisia:)
VastaaPoistaMukavaa saada lisää lukijoita. Ja kiitos, kun jätit kommenttiakin.
PoistaAikas moni taitaa tykätä raidoista.
Nämä pipopostaukset eivät ole lainkaan tylsiä! Ihana katsella kauniita väriyhdistelmiä, ja raidathan nyt ovat aina niin pirteitä. :) Lisää vaan tällaisia meidän lukijoiden iloksi! :)
VastaaPoistaNo hauskaa kuulla et näitä samoja juttuja jaksaa joku vielä katsella. Mie nyt vaan oon tällainen neuloja, et jään johonkin koukkuun ja sitä pitää niin kauan tikuttaa, kunnes tulee uusi idea taas. Näitä on niin helppo tässä puutarhatouhujen ja navetta-askareiden lomassa tehdä, ihan aivotonta neulontaa.
PoistaRaitaa minä rakastan. Kauniita väriyhdistelmiä.
VastaaPoistaMiekii rakastan raitoja. Onneksi värit ei lopu. Ja jos jostain langasta on jo kaikki värit yhdistelty läpi, niin vaihtaa lankamerkkiä.
Poista