Pipoja on tullu taas useita valmiiksi. Neulomaan kyllä ehtii, mutta koneelle niitä ei meinaa saada sitten millään, kun ei jaksa aurinkoisina päivinä istua juurikaan tietsikan ääressä. Pihapuuhissa menee aika nyt ja kasvihuoneellakin on paljon puuhaa.
Tämä pipo lähtee pojanpojalle, lankana Adriafilin Cheope. 100 % puuvillaa ja yllätys oli, kun kestää 60:n pesun . Lankaa meni 40 g.
Cheopesta tämäkin pipo ja samaiselle pienelle pojalle kuin edellinenkin. Tein useamman version, että saa valita mieluisen värisen. Hänellä kun on ulkoilutakki, jossa on tumman harmaata ja limen vihreää. Lankaa tähän meni 38 g.
Sitten vielä kolmas vaihtoehto samaa kokoa Cotton Dreamista. Puuvillaa tämäkin ja lankaa meni 46g.
Ei ollut nyt sopivan kokoisia päitä saapuvilla, niin piti tälläisiä virityksiä laittaa. Pyöreän maljakon päällä kuvasin mahdollisimman tylsiä ja mitäänsanomattoman näköisiä otoksia.
Ihania raitapipoja! :)
VastaaPoistaKiitos Mari. Raidat on niin minua.
PoistaSinä se olet ahkera mummo ♥. Eipä tarvitse kaupasta neuleita ostella, kyllä mummo tekee ♥
VastaaPoistaJuu ahkera:) Tää neulominen taitaa mennä jo manian puolelle. Tuntuu ettei muuta ehdikään. Niin, ja aatteles, alle kahdesta eurosta reiluun kolmeen euroon aina yhteen pipoon tulee aines maksamaan. Eikös kannatakin neuloa pipoja mummon?
PoistaSomia ovat.. molemmat pipot:)
VastaaPoistaMiniä vähän valitsi värejä takin mukaan. Ja mie sitten sovelsin.
PoistaHyvän värisiä pipoja.
VastaaPoistaKiitos! Olen oikein iloinen kun on nyt monissakin langoissa paljon värejä. On niin mielenkiintoista sommitella erilaisia värityksiä.
PoistaTaas niin nättejä pipoja mummon mussukoille! Kyllä sinun kelpaa, kun on monta joille saa tehdä.
VastaaPoistaOlisin varmaan ihan onneton jos ei minulla olisi tuota jälkikasvua niin paljon. Ensin neuloin ja ompelin omille mukeloille ja nyt saan vaatettaa pieniä lastenlapsia. Luoja on suonut minulle paljon ihanaa elämässäni.
PoistaTosi kivat raitapipat <3
VastaaPoistaUlkona kyllä nyt on niin mukava olla ja puuhailla, nautitaan kun voidaan, kyllä sitten saadaan taas sisälläkin istuskella...
Sitähän miekii et nyt ollaan ulkona oikein asialle asti kun on lämpöistä eikä sada. Kyl iltasella jää aikaa aina neuloakin, mut koneelle ei meinaa ehtiä.
Poista