Oulussa käväisin taas Lankamaailmassa ja sinne oli just tullut minulle ihan uutta puuvillalankaa. Essentials Cotton dk oli nimeltään ja värejä ihan riittävästi minulle, joka menen ihan sekopäiseksi kaikkien ihanien sävyjen edessä.
Ostin aikas montaa väriä kokeeksi ja niistä tikuttelin esim. tämän raitaisen 5v. pikku-prinsessalle. Puikot oli taas 2,5 resorissa ja kolmoset sileässä. Lankaa meni 45g ja neuletuntuma oli oikein mukava.
Tämä keltainen on Cataniaa ja tämän olin neulonut jo valmiiksi, kun Matleenan blogista Lankapirtti huomasin samalla neuloksella tehdyn myssyn. Miten liekin sattunut lähes samanlainen, hänellä taisi olla yksi nurja kerros, minulla kaksi. Yksivuotiaan kokoa on tämä ja lankaa meni 34g.
Hurahdin vähän pitsiinkin. Tätä olen joskus nuorena yli kolmekymmentä vuotta sitten neulonut vauvan takkiin ja nyt tein pipoon. Aikas reikäinen on ja aloitinkin toisen version muunneltuna, mut jäi kesken kun lanka loppui. Huomenna menen taas Lankamaailmassa käväisemään tyttären kanssa ja haen lisää lankaa.
Niin tämä on Cataniaa ja menekki 48g kokoon 4-5v.
Voi hurja, minkä määrän myssyjä olet tehnyt! Tuossa alempanakin monta. :) Ja kaikkin niin nättejä.
VastaaPoistaJännää tosiaan, miten saattaa tehdä jonkun kanssa toisistaan tietämättä ainakin melkein samanlaisen myssyn tai jonkun muun. ;) On minulle sattunut ennenkin jonkun toisen kanssa samanlainen tapaus. Minä tein joihinkin myssyihin yhden nurjan kerroksen ja joihinkin vaihdellen yhden tai kaksi.
Niin, vähän näitä testailen, kun sitten jämistä voi niitä sytomyssyjä tikuttaa tai peräti virkata. Lasten suustahan se totuus yleensä kuuluu, niin kertovat heti, jos joku lanka ei ole hyvä. Ts. jos kutittaa tai venyy käytössä liian isoksi. Silloin ei ole kivaa tehdä siitä langasta sytomyssyjä. Pitäähän sen sytomyssyn pesuakin kestää kohtuullisen hyvin.
PoistaIhania myssyjä! :)
VastaaPoistaPuuvillaiset on niin mukavia pitää näin keväällä kun ei villaista enää tarvitse. Ja minulla kun noita "päitä", mihin myssyn laittaa, riittää. Jos kaksi teen jokaiseen pieneen päähän, niin nelisenkymmentä pipoa on tämän mummin puikoilta pudottava.
Poista