Nyt tänään on vuorossa tyttären pojille neulomani pääjutut. Kaksivuotias sai tämän oranssi-tummansiniraitaisen. Cotton Dreamia meni 43g. Tällä samalla värityksellä, mutta eri langasta tilasi toinenkin tytär neljävuotiaalleen pipon. Sopii kuulemma hyvin tumman siniseen takkiin.
Tässä pipossa on kokoa neljävuotiaalle isokokoiselle pojulle. Lähti vähän niinkuin ylimääräisenä postipojan mukaan toissapäivänä ja oli kelvannut kakkospipoksi, tuo seuraava on se ykkönen. Hyvähän se on olla useita pipoja, kun niitä hukkaankin menee kesän aikana joskus. Unohtuvat ties minne.
Lanka tässä Essentials Cotton dk ja menekki 50g. Puikot näissä kaikissa ovat ne hiilikuituiset, resorissa 2,75 ja sileässä 3,25.
Tällaisen nelivuotiaan äiti ensin tilasi pojalle siniseen takkiin sopivaksi. Cotton Dreamia meni 54g.
Tälle pipolle ei nyt ollut ottajaa, kun on sellaista vauvakokoa ja ei nyt ole ihan pientä näköpiirissä. Aikahan se tämänkin pipon ihan varmasti kaupitsee. Tein eilen toisen samanlaisen, mutta vähän isomman, kun tykkään itse tästä värityksestä. Lanka on Cataniaa ja menekki vain 27g. Hintaa tälle tuli 1,78e, kun ostamani Catania maksoi 3,3e kerä.
Siitä vahakantisesta vihkosta katsoin euilen, että olen nyt kevään aikana neulonut yhteensä 53 pipoa. 24 on sellaisia vauvanmyssyjä, siksakkeja ja Norwegian Sweet Baby capeja ja 29 näitä tavallisia pipoja. Tammikuussa olen ensimmäisen tehnyt.
Samasta tietolähteestä laskin myös, että lankaa on nyt neulottu tamän vuoden aikana 5519g. Se on minulle paljon, kun on muutakin puuhaa eikä voi ihan koko päivää istua kiikustuolissa neulomassa. Vaikka sekin ois kyllä huippua.
Nyt alan luomaan silmukat siihen oranssi-tummansiniseen pipoon, että saan antaa sen viikonloppuna pienen nelivuotiaan päähän. Varmaan pikkuveljellekin pitää jonkinlainen tikuttaa, vaikka äitinsä meinasi et hän saa isoveljen vanhan. Mutta kyllä mummi neuloo sittenkin uuden molemmille. Lankoja kyllä riittää.
Tervetuloa lukijakseni Miia A.
Tervetuloa lukijakseni Miia A.
Kauniita pipoja ja ihania väriyhdistelmiä :)
VastaaPoistaMie niin tykkään väreistä. Mutta kyllä se ankea musta-harmaa-valkoinen linjakin taas tulee syksymmällä, kun kesän väriloistosta on saatu tarpeeksi.
PoistaOlisin käynyt blogissasi vastavierailulla, muttei tuo linkki vienytkään sinne.
Tuo uusi google+ on kyllä hämäävä. En osaa sitä itsekään käyttää, mutta nyt sain jotenkuten blogini sinne lisättyä, pitäs näkyä profiilissa.
PoistaIhania raitoja jälleen! :)
VastaaPoistaJuu itse jo odotan että pääsisin vaihteeksi neulomaan jotain yksiväristä. Kolme pää-asiaa vielä ja sitten taas neulon takkeja.
PoistaTervetuloa lukijakseni... olen nyt vastavierailulla ja ihania pipoja olet tehnyt, niin raikkaat värit:)
VastaaPoistaKiitos kun tulit vierailulle , ja kiitos kun liityit lukijaksikin.
PoistaIhania ja pirteitä pipoja täällä ja alempana
VastaaPoistaNuo värikylläiset on niin muotia tänä keväänä. Kivan näköisiä ne onkin pienissä päissä.
PoistaIhania, raikkaita kesämyssyjä olet urakoinut. Näitä on kiva katsella.
VastaaPoistaKiitos! Nyt kohta loppuu tuo myssyjen väkertäminen ja alan neulomaan keltaista takkia,taas.
PoistaEihän sun tartte raidoista päästäkään :)
VastaaPoistaNuo kaikki on niin kivoja ja mukavia neuloa.
Tuollainen puuvillalangasta tehty on mukava päässä ♥
Niinpä. Puhut ihan totta. Saahan sitä jokainen neuloa sitä mistä tykkää ja mitä oikeasti tarvitsee. Ei kaikkien tarvii pitsihuiveja tehdä.(en oo muuten ainuttakaan pitsihuivia tehnyt). Ihailen niitä vain toisten blogeissa.
Poista