Tänä kesänä en enää viitsinyt kovin paljon kukkia laittaa. Niistä on kuitenkin kesähelteillä huolehdittava kastelemalla ja kuivat kukat rapsittava aina pois uusien kukkien tieltä, niin ajattelin jo vähän helpottaa päiviäni. Ja onneksi näin tein. Pitkä kuuma jakso olisi takuulla vienyt mehut kukkien hoitajasta.
Nämä krassit kylvin suoraan tuohon kiven päälle laatikkoon ja hyvin ehtivät näköjään kukkaan. Ei tarvii siis esikasvatusta. Amppeliin laitoin kahden väristä petuniaa ja nekin näyttävät nyt kukkivan hyvin, kun on jo sää vähän viilentynyt.
Minusta on aina jotenkin syksyyn kuuluvia krassit ja kehäkukat, onkohan se se oranssi ja keltainen väri, jotka tuovat oikean syksyn tunnun minulle.
No, ihana ihana SYKSY on täällä taas.
On siul kauniit kukat, kyl mie oon ihan vihree. Miun parvekkeella ei oikein mikään kukka viihdy, itäinen aamu kuuma aurinko paahtaa puolille päiviin asti. Tänä kesänä ol kesäbegonia Annan silmä) voi raukkaa,miten huonosti kävi.( kesätuvalla olivat ihan kauniita) Nyt ostin pallokrysanteemin ja syklaamin, jos vähän aikaa olisivat kukassa:) Nii ja hopealankoja 2kpl.
VastaaPoistaMukavaa syksyn puolta sinulle:))
Voi onhan sinullakin monenlaista kukkaa. Ja jaksat uuttakin laittaa jos entiset kuolee. Mie vaan annan kuihtua, enkä laita uusia enää syksyksi.
PoistaKaunista syksyä sinullekin.
Wau, miten upeasti loistavat krassisi! Eikä petunioissakaan valittamaista ole, mutta niiden väri on hillitympi, jopa hienostunut. Kiva idea tehdä kiven päälle sopiva laatikko kukille. Minä muuten olen myös laiskistunut kesäkukkien laitossa ja yleensäkin puutarhatöissä. Täksi kesäksi laitettiin vain orvokkeja muutamaan purkkiin, kun oli tiedossa, että kuljetaan paljon mökillä. Ruukut saattoi nostaa hiukan varjoisampaan paikkaan mökkireissun ajaksi.
VastaaPoistaItse tykkään valtavasti tuosta oranssista väristä. Ukkokulta tuon lootan joskus vuosia sitten väsäsi tuohon mun idean perusteella. Joka vuosi siinä on jonkinlaiset kukat kasvaneet. Nythän ne tietystikin paleltuvat, kun hallaöitä on luvassa.
PoistaAivan upeassa kunnossa sinun kukat. Hyvin olet niitä hoitanut:-) Nuo krassit on kyllä niin ihania. Pitääkin muistaa kokeilla tehdä noin, että tiputtelee siemenet suoraan astiaan. Hölmö kysymys vielä;-), joutuuko pikku taimia harventaa vai voiko ne antaa kaikki kasvaa?
VastaaPoistaEi tarvii harventaa. Krassin siemen on niin iso, että sen voi yksitellen kylvää n. 15 sentin välein. Tai 10 sentin välein. Varalta laitoin muutamaan reikään parikin siementä, kun aina ei kaikki idä. Ja se pitää krassin kasvatuksessa muistaa että "laihemmassa" mullassa kukkaloisto on valtava. Jos laittaa paljon lannoitetta, niin on kyllä rehevää kasvu ja lehdet valtavan isoja. mutta kukat hukkuvat sitten lehtien sekaan.
PoistaUpeat nuo krassit, nehän kukkivat vielä kauan.
VastaaPoistaJuu nyt kukkivat hyvin. Toivon ettei tulisi vielä yöhallaa, sittenhän kaikki paleltuvat. krassi on arka hallalle.
PoistaHienot istutukset ja kaunnit värit. Krassi on lempikukkani:)
VastaaPoistaKrassi on minustakin kaunis. Harmi vain kun se paleltuu ensimmäisenä kun tulee syyshallat. Ensi kesänä ajattelin kokeilla kylvää useampaan laatikkoon ja pataan krassia, enkä esikasvata ollenkaan, kuten olen aiemmin tehnyt.
PoistaUpeaa värien ilotulitusta! Kukkasi näyttävät ihastuttavilta.
VastaaPoistaIhanaa alkavaa syyskuuta <3
Syksy ei siis ole pelkkää harmaata ja ankeaa. Kyllä väriloistoa löytyy vielä tähän aikaan ja sitten se vasta kaunista on kunhan ruska tulee.
PoistaKaunista syksyä myös sinulle. Lämmintäkin on nyt luvassa vielä.
Krassit ovat kauniita. nyt vain keräilemään niiden siemeniä ensi kesäksi =))
VastaaPoistaVoi tuohan pitääkin muistaa, että ottaa siemenet noista nyt ensi kevääksi. En olekaan koskaan kokeillut kylvää "omista" siemenistä. Aina olen ostanut kaupasta uudet. Kiva kun muistutit.
PoistaIhanasti kukkii krassit ja muu kukat. Hyvää syyskuuta.
VastaaPoistaKiitos! Syyskuu näyttäisi alkavan ihan mukavissa merkeissä. Olisi vain nyt lämmintä, että saisi kukkaloistosta nauttia vielä pitkään. Joskus minulla on nuo riippapetuniat kukkineet vielä lokakuussakin, kun ei halla yllä tuohon terassille saakka. Krassit nyt varmasti paleltuvat kohta.
Poista