perjantai 22. elokuuta 2014

TÄTÄ SAMAA RAITAA EDELLEENKIN


Dropsin Cotton Merinosta neuloin eilen ja tänään nämä raitaiset. Ennenkuin uskalsin näin monta myssyä tästä uutuuslangasta neuloa, tein ensin pienen mallitilkun, jonka pesin koneessa muun pyykin mukana villaohjelmalla. Kun ei mitään katastrofaalista tapahtunut, totesin langan oikein hyväksi pieniin päihin neulottaviin myssyihin. Miehän en neulo yhtään vaatetta käsinpestävästä langasta. Sen joku kuitenkin laittaa koneeseen ja sitten on pilalla. Kyllä neuleitakin pitää joskus pestä ja erityisesti lastenvaatteita. Harmittaa, kun niin paljon kauniita lankoja ois kaupoissa, mutta se käsinpesu rajoittaa ostamista.

Tähän lankaan tykästyin kyllä nyt. On oikein hyvä tähän vuodenaikaan puuvillaisten jälkeen ja ennen oikeisiin villaisiin siirtymistä. Mikä on sinun lempilankasi juuri nyt?

Lankaa näihin meni digivaa`an mukaan 36-38g. Vielä on näitä lankoja korissa, että saisin monta, monta myssyä, mutta taidan nyt siirtyä neulomaan niitä mustia sukkia välillä.

10 kommenttia:

  1. Heitänpä tässä sinulle haasteen. :)
    http://langanpaastakiinni.blogspot.fi/2014/08/hyva-kiertamaan-haaste.html
    Tuohon on vaikea vastata, että mikä on lempilanka, kun tuntuu että niitä on niin monta... mutta ainakin yksi ihana on Dropsin Baby Merino, jota on tullut neulottua tiiviisti viime päivinä. Cotton Merino on ehdottomasti kokeiltavien listalla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tiia N haasteesta. Yritän ehtiä tuon toteuttaa, mutta haasteen jakaminen eteenpäin, sitä en lupaa satavarmasti.
      Dropsin Baby Merinoa minullakin on yksillä puikoilla, musta-valkoista. Se onkin hyvä lanka myös.

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Niin nuo pienet on kyllä söpöimmästä päästä pipoja:):)

      Poista
  3. Ihania myssyjä, nuo vaaleanpunaraitaiset kuin karkkeja... ensi perjantaina saa nimen lapsenlapsi, tummahiuksinen yli nelikiloinen tyttövauva...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi onnea mummelillekin. Ja kiitos kommentistasi. Noita pieniä myssyjä on kyllä tullut taas neulotuksi aikamoinen kasa. Puuvillaa ja villa-puuvillaa ja puuvilla-akryyliä. Ei pitäisi kutittaa pieniä päitä.

      Poista
  4. Täälläkin kutomisvimma taas aluillaan kun syksy tulee. Kesällä en oo puikkoja kilisytellyt juurikaan.. Ihana istua näin sadepäivänä sisällä lämpimässä ja neuloa :) -M-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Syksyn merkki se on selvästi, kun kutomisvimma iskee täysillä. Mie oon kyllä neulonu koko kesän ja vielä ois yhdet mustat sukat yhdelle vävylle tehtävänä. Tänään niitä jo aloittelin. Sitten loppuu mustien sukkien teko tässä mökissä.

      Poista
  5. Kivat on myssyt kyllä niitä tarvitaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pienet päät tarvii myssyä oli kesä tai talvi. Kesällä vilpoisaa puuvillaa ja syksyllä puuvilla-villaa ja talvella sitten oikeaa villaa. Nämä on niin mukavia matkatöitä autoillessa.

      Poista