lauantai 16. elokuuta 2014

LOMALLA NEULOTTUA




Viikon lomalla ehdin neuloa nämäkin niin, että tänään neuloin nauhat toiseen musta-beigeen myssyyn. Kelta-harmaa on Dropsin Cotton Merinoa, valko-harmaat Katian Merino 100%, vihreä ja musta beiget ovat Hjertegarnin Carolinaa.

Nyt kai pitää jatkaa sitä mustien sukkien neulontaa. Alkuun ajattelin, että yhdeksät sukat riittävät. Mutta sitten yhdet neuloin sen kokoiset, että olivat toiselle "isolle" vävylle vähän liian isot, niin annoinkin yhdelle sitten kahdet sukat. Ja yhdet lahjoitin kummipojalle. Hän pyöräilee todella pitkiä matkoja, niin villasukat ovat hyvä lämmike jalkoihin tavipyöräilyssä. Sukkia joudun varmaankin neulomaan 11 paria, että kaikki suvun miehet saavat sopivan kokoiset.

Ja on niitä taas keskeneräisiä ja tilauksessa aloittamattomiakin töitä. Aloittanut olen musta-valkoista leveäraitaista takkia viimeisimmälle tulokkaalle.  Sekin piti aloittaa kahteen kertaan kun eka viritys oli liian pieni. Siihen sitten sukat ja tumput ja myssy lisäksi ja housutkin on kai tehtävä, mustat nekin. 
 

Kasvattamani asterit olivat alkaneet kukkimaan lomani aikana. Tykkään erityisesti tästä vaaleanpunaisesta väristä. Violettia ja valkoistakin on, mutta tämä on ihanin. Tämän myötä toivotankin oikein hämyisää elokuun viikonloppua kaikille.

8 kommenttia:

  1. Olet tehnyt upean rivistön kauniita lakkeja. Kyllä nuo onkin mieluisia pikku kantajillaan :). Kummasti pienimuotoinen kiinnostus puikkoja kohtaan hiipii minunkin mieleeni näin iltojen hämärtyessä, vaikka ompelukone onkin se tutumpi kapistus. Kaunis on kasvattamasi asteri. On se mukava ihastella niitä ja vielä itse kasvatettuja. Nämä elokuun illat on niin ihania :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Helppoja kesäkässätöitä, kun päivässä yksi aina valmistuu. Eipä jää siten korin pohjalle lojumaan. Niin, syksyllä se käsityöinnostus aina hiipii useimpien mieleen ja miekii aiemmin lopetin neulomisen aina maaliskuulla ja elokuussa sitten jatkoin, mut nyt teen läpi vuoden käsitöitä. Nuo "asterit" veivät aiemmin sen ajan kesäisin, mutta nyt olen jo kukkien kasvatusta ja puutarhahommia vähentänyt roimasti. Neulominen on kivempaa.

      Poista
  2. On sinullakin valmistunut myssy poikineen! :) Eikös olekin mukava tehdä niitä, kun pieninä töinä valmistuvat pian ja pääsee aloittamaan taas uutta vaikkaeri väreillä. Minä ainakin tykkään. Asterit ovat niiiin kauniita, mutta minä olen nykyisin niin laiska puutarhan hoidon suhteen, ettei meillä kasva paljon muuta kuin jotkin sitkeät perennat.

    Tuolla edellä ihastelin nuorimmaisesi rippikuvia. Kerrassaan hienoa, että rippihameesi pääsi uusiokäyttöön ja veikkaanpa, että seuraavakin polvi ottaa sen riemulla käyttöönsä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu nää on niitä helppoja pikakäsitöitä. Päivä ja myssy. Ja värejähän riittää.
      Nyt miekii oon sitä mieltä että puutarhahommelit ovat se kakkosharrastus ja neulominen ykkönen. Ikä kai sen tekee.
      Olin kyllä niin otettu, kun tytär ihan itse valitsi tuon hameen. Tietty sisaruksilta kyseli oisko hyvä ja sai kaikilta varauksettoman suosituksen. Varmasti ois muutkin tyttäret tuon laittaneet jos se olisi ollut minulla jo aiemmin, kenelle se vain olisi sopinut. Harvemmalla taitaa olla noin vanhaa hametta.

      Poista
  3. Kauniin suloisia lakkeja pitkä rivi =))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Helppo neuloa ja tykätty malli tuo norjalainen.

      Poista
  4. Sinä se saat aikaan aina sarjatyönä monta pipoa tai sukkaa, villahousuja mitä milloinkin. Ihania lakkeja. Tuo on hyvä malli, ite en oikiastaan muulla mallilla vauvoille lakkeja ennää tee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu mie jään aina koukkuun yhteen malliin ja sitä sitten neulon, kunnes tulee uusi juttu. On tuota sakkia sen verran paljon, että ei sitä yhdellä pipolla tai sukilla tms. tule kuin vihaiseksi. Sama heti neuloa kymmenittäin yhdenlaisia. Ja kokojahan täytyy olla joka lähtöön.

      Poista