perjantai 15. elokuuta 2014

KESÄNORJALAINEN KESÄVAUVALLE


Tämä valmistui viime viikolla lomareissulla. Ulkona mökin pihalla järven rannassa oli mukavan vilpoisaa istua ja tikuttaa. Piti neuloa oikein pikavauhtia, kun tytär sai yli nelikiloisen pojanjässikän ja hänelle aiemmin neulomani lakki ei mahtunut kuin pään viereen. Neuloin myös toisen, kirkkaan sinisen siksak-myssyn Katian cotton Stretchistä, mutta siitä ei ole kuvaa nyt.

Niin, nuo vauvamyssyjen kokokäsitteet ovat ainakin minulle hebreaa. Mikä on esim siksak-myssyn ns."vauvakoko"? Kun se mielestäni oikea vauvakoko ei mahtunut tämänkään neljän päivän ikäisen, yli nelikiloisen pojun päähän. Korkeutta ja leveyttä piti lisätä muutaman silmukan ja kerroksen verran.

Onneksi minulla oli lankaa iso kassillinen mukana ja suunnilleen puolet puikkoarsenaalistakin, niin äkkiäkös tuon yhden pipon tekaisee. Ja kaksikin.
Lanka tässä on Hjertegarnin Carolinaa, mikä on puoleksi puuvillaa ja puoleksi akryylia. Puikot 3 neliskanttiset koivuiset. Menekkiä en tiedä, mutta arvelisin jotain 32g ehkä.

4 kommenttia:

  1. Onnea uudesta lapsenlapsesta, ompa iso poika.
    hattu on hyvän mallinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Hän oli 29. lapsenlapsi. Kilon isompi kuin isosisko ja isoveli. Oikea kunnon jässikkä tämä.Jospa tytär laittaisi kuvaakin, missä uudet pipot jässikän päässä, niin saisin tänne blogiini kuvan.

      Poista
  2. Onnea mummolle !
    Ei mikään turha rääpäle, tuollaista jässikkää on jo hyvä käsitellä. :)
    Muistan kun tein koulussa neljännellä luokalla vauvan vaatteet. Myssy oli niin suuri, että sopi omaan päähäni :D

    ps. minulla on muutes se sama jakku mustanakin, aiemmin tehtynä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Jässikkä tosiaan. Ja rauhallinen kuin mikä, nukkuukin jo pitkiä öitä.
      Kyllä noita vauvan neuleita saa tosiaankin tehdä joskus useampia, kun ei koko satukaan kohdalleen. Kyllä ison neuleen kanssa aina pärjää, mutta mitä teet liian pienellä?????

      Poista