tiistai 19. elokuuta 2014

KUNNON METSÄSTYSHOUSUT VELJEKSILLE


Huomenna klo 12.00 alkaa sorsastus. Ja mitä isä edellä, sitä pojat perässä.
Nämä kuulemma tilattiin jo viime syksynä. Poikien äiti alkoi jahkailemaan, mistähän sais maastokangasta, kun veljekset olivat pyytäneet ompelemaan heille "ensi vuoden sorsajahtiin" uudet metsästyshousut. Ja mitäpä sitä ei minun kätköistäni löytyisi. Vein tyttärelle viiden metrin pätkän oikeaa kunnon maastoenstexiä vuodelta -94. Nyt on poikien housut valmiit ja sehän ruokahalu kasvaa syödessä, niin seuraava toive oli että takki myös. Tytär on vähemmän ommellut vielä, mutta kyllä häneltä varmaan takkikin onnistuu, kunhan hyvät kaavat löytyy. Housuissa ei ole vuoria ihan sen takia, että voi jo nyt käyttää ja sitten talvella voi laittaa villahousut alle. Neuloinhan molemmille sellaiset viime talvena. Ikää näillä metsästäjillä on 5v ja 4v.

4 kommenttia:

  1. Voi kyllä nämä on varmasti metsämiehille tosi tärkeät!! On kyllä tosi hienot.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuntuivat olleen mieluiset. Nyt vain odottelen niitä ihania "metsästysjuttuja" kunhan taas tulevat pienet metsämiehet käymään mummilassa.

      Poista
  2. Minulta löytyy kanssa vielä maastokankaita vaikka muutaman puvun ompelinkin aikoinaan vanhemmalle pojalleni. Nuorempi ei edes pitänyt. Olen antanut eteenpäin kun suvussa on poikia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se tuo entisajan maastokangas olikin todella lujaa ja laadukasta. Saaneeko enää mistään vastaavaa.

      Poista