Tällaisen setin tytär tilasi teiniltä tuttavansa marraskuussa syntyvälle tyttövauvalle. Vauvelin äiti tykkää punaisesta ja toivomuksena oli myös konepesun kestävä ja kutittamaton lanka. Siispä valittiin Katian Merino Sport ja nelosen puikot. Yhteensä lankaa meni 230g. Pikkuisen tuli reilun kokoinen, kun lanka oli paksumpaa kuin aiemmin neulotuissa takeissa, mutta parempi iso kuin pieni ja kuukauden, parin kuluttua tää on just sopiva.
Vähän ihmeteltiin langan vyötteessä olevaa puikkosuositusta, että jos ois valittu vitosen puikot, niin aikas löysää neulosta olisi tullut. Olen kyllä huomannut sen, että italialaisissa langoissa on usein liian iso puikkokoko ainakin minun käsialalleni. Onneksi puikkojen valinta on neulojalla eli saa ottaa sen kokoiset mikä tuntuu olevan hyvä.
Nyt on puikoillani taas pieniä sukkia. Myös pieniä "pyhälapasia" tytär tilasi ja joulun jälkeen syntyvälle vauvalleen valkoisen villa-asun, takin ja housut. Ne pitää olla pienet, että voi heti alkaa pitämään, kun useinkin tammi-helmikuussa on ne talven kovimmat pakkaset. Sitten toiselle tyttärelle, joka myös saa vauvan tammikuussa, neulon takin ja housut. Sukat ja tumput ovat jo valmiina ja myssynkin tein jo kesällä. Hän haluaa harmaat housut ja valkoisen takin. (Onneksi kumpikaan ei halunnut mustaa:):).
Ihanan punainen setti. Näin pimeänä aikana on kiva nähdä pirteitä värejä. Mukavia neuletöitä sinulla edessä, kun pieniä vauvan vaatteita saat tehdä:-)
VastaaPoistaKiitos Kanneli! Kyllä nyt tekee mieli neuloa kaikkea värikästä kun on niin harmaata ja pimeää. Ja vauvojen vaatteita todellakin tykkään neuloa.
PoistaJuuri samaa ajattelin kun laitoin olohuoneesen uudet tyynyt.
VastaaPoistaSetti pikkuiselle on huikean soma :)
Kiitos Tuta! Punainen on niin tämän ajan väri oikeastikin.
PoistaIhana setti pikkuiselle ja punaista väriä ei voita mikään. On ollut lempivärini ihan lapsesta asti ja on vieläkin =))
VastaaPoistaKiitos Rantapuikko! Mie aina näin pimeänä aikana tykkään punaisesta. Ja kun alkavat tammi- ja helmikuun kirkkaat aurinkoiset pakkaspäivät, niin silloinkin riehaannun neulomaan punaisesta langasta.
PoistaTosi sievä vauvan setti. Nuo onkin mukavia neulottavia, kun saa pieniä vaatteita neuloa :)
VastaaPoistaKiitos Virpi! Pieni on niin kaunista.
Poista