perjantai 31. lokakuuta 2014

HYVÄNTEKEVÄISYYSNEULONTAA


Näihin tikutin Lanett- lankaa yhteensä 130g. Koko on reilusti puolivuotiaalle. Kaksinkertaisella langalla neuloin, että tuli vähän paksummat ja lämpimämmät Suomen kylmään talveen.

 

Pipot ovat muutaman vuoden ikäiselle ja lanka Katian Cap Junior. 
langanmenekki 65g yhteen pipoon.

Niin nämä ovat sitä hyväntekeväisyysneulontaa. Lähtevät lämmittämään Suomeen muuttaneita ulkomaalaisia, jotka eivät tiedä kylmästä ja pakkasesta vielä mitään. Saapa nähdä kelpaavatko.
 


Enpä ole täällä huonekalujani esitellyt aiemmin, kun se ei mielestäni ole yhtään tämän blogini tarkoitus. Mutta nyt teen poikkeuksen parin hankintani suhteen. Eka oli tuo kässälipasto ja toinen on tämä piironki. Päivänselvää lienee miten tämäkin liittyy käsitöihin. Tämäkin on kummitellut mielessäni vuosikymmenet ja ainakin 15 vuotta olen aktiivisesti etsinyt tällaista ootrattua piironkia. Nyt se on minulla ja ihana se onkin.

Kaapista muuten pilkottaa pojantyttären kelta-valkoiset leggarit Anjalinin verkkokaupasta ostamastani Top Ball-langasta. Nämä neulon seuraavaksi, kunhan nuo hyväntekeväisyysneuleet on tehty. Pari kaulahuivia vielä niihin, niin sitten taas "omille" pirpanoille.

6 kommenttia:

  1. Varmasti nuo ihanat neulomuksesi kelpaavat. Lämmittävät mukavasti kylmällä.
    Ihana piironki =))
    Mukavaa alkanutta marraskuuta!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Rantapuikko! Sinne ne neuleet lähti lämmittämään vieraalta maalta tulleita. Oli vaan kivaa neuloa välillä tuntemattomillekin.

      Poista
  2. Varsinkin tuo ylin setti on tosi makee! Ihanat värit ja varsinkin tuo myssy jotenkin niin kaunis :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kaye! Miekii tykkään tuosta turkoosista.

      Poista
  3. Olet ollut ahkera neuloja, valmistunut myssyjä ja sukkia sekä juttuja vaikka kuinka. Vaan kylläpä siulla on tarvikkeet kauniissa kalusteissa säilössä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Anne-Mari! Ahkeruudesta en tiedä, mutta koko ajan neulon milloin vain suinkin pystyn. Isolle perheelle täytyy lämmikettä saada talven pakkasiin. Ja neulominen ei ole minulle mikään pakko vaan ihana harrastus, jossa sielu ja mieli ja kroppa rentoutuu.

      Poista