Ja varsinkin vaihtokauppa.
Miniäni oli virkkaillut aikoinaan minulta saamistaan langoista tällaisen peiton. Ajatteli sitä huvimajaan mutta ei tykännytkään värityksestä vaan ilmoittikin haluavansa uuden ja punasävyisen. Miehän ihastuin tuohon kertalaakista ja kysyin josko hän antaisi tuon minulle. Lupasi, jos vien hänelle uutta lankaa uuteen peittoon, niitä punasävyisiä. Jee! Sehän sopii minulle hyvin, en olekaan ihan turhaan kerännyt kamalaa lankavarastoani pihamökkiin. Sieltä löytyy juurikin 100% konepestävää villaa lähes kaikissa väreissä monta monituista lootaa. Niille on nyt käyttöä, eikä mun tarvii toreilla ja turuilla kaupitella enää "ylimääräisiä" lankojani. Niitä joista en enää itse jaksa neuloa tai virkata mitään.
Tähän peittoon meni 930g lankaa. Smartia, Superwash Sportia, Top Woolia ja ihan vähän Superwash Safiria. Ja vaihdossa lupasin miniälle lankoja ja sonnivainajaa ja tuntui hänenkin mielestään olevan hyvä kauppa.
Nyt vaan kasvattamaan sitä sonnia, että saan sen mahdollisimman isoksi ennen viimeistä päiväänsä.
Upea peitto
VastaaPoistaKiitos kosotäti! Kumma kun miniä ei tykännytkään ja näin upean peiton virkkasi. No, se oli mun onni. Mie tykkään kyllä.
PoistaIhanan värinen peitto! :) Hyvän kaupan teit, ainakin nyt siis kauppa kannatti. Varmaan miniäkin on tyytyväinen, kun saa vielä sonnivainaakin, että jaksaa koukkua heilutella edelleenkin.
VastaaPoistaKiitos Matleena! Eikös vain olekin ihanat värit. Vaihtokauppa oli molemmille mieluinen. Pojan perheessä on kolme pojan jässikkää jo toisella kymmenellä, niin senhän tietää, että ruokaa kuluu. Kun mie kevättalveen asti kannan apetta sonninmullikan eteen, niin eiköhän siitä melkoinen kasa lihaa saada taas. Ja muutamassa tunnissa se lihoiksi saadaan, kun ammattilainen tekee homman.
PoistaIhana peitto ja tosiaan vaihtokauppa on mukavaa. Minä olen sukkia vaihtanut kalaan =))
VastaaPoistaKiitos Rantapuikko! Mie en itse ehdi peittoja virkkaamaan, vaikka monta vuotta jo olen haaveillut sinisestä torkkupeitosta pihamökkiin. Nyt sain sen aivan yllättäen ja pyytämättä:):)
PoistaJa kyllä vaihdot on parhaita.