tiistai 18. maaliskuuta 2014

MYSSYKÖITÄ EDELLEENKIN


Ei tullu kesää vielä, ei. Eikä kesän aikakaan oikeasti ole vielä maaliskuussa. Mittarissa on tällä viikolla ollut miinusasteita 16 ja senpä takia lämpöistä vaatetta tarvitaan edelleenkin.  

 Lastenlapset tulivat mummilaan puuvillaiset kesäpipot päässään ja mummia vähän hirvitti, kun oli niin kylmää. Niinpä tekaisin kaikille tällaiset tupsulliset myssykät.
Tytöt saivat hempeää vaaleanpunaista. Pienemmän neidin pipon tein Dropsin Baby Merinosta ja lankaa kulutin 57g.
Isommalle prinsessalle käytin ikivanhaa Sirdarin Tiny Totsia ja toisena lankana Baby merinoa. Molempia kului 32g  ja puikot olivat neloset ja nelipuoloset koivuiset.
 

Pieni pojan jässikkä sai sinisen tupsupipon. Lanka tässäkin Baby merinoa ja menekki 52g.

Nyt painaa vähän flunssa päälle ja Pilvikirsikan pajassa on neulominen tuntunut tänään sellaiselta "Plääh"-jutulta. Liekö tullut eilen vähän liikaa ahnehdittua liikunnan saralla, kun kävin tunnin reippaan juoksu- ja kävelylenkin päivällä ja illalla vielä yli tunnin kuntosalitreenissä. Kylläpä sen kropassaan tunsikin aamulla että on sitä liikuttu. Tai sitten tuo flunssa saa jäsenet vähän kipeiksi. No eiköhän se tästä taas mene ohitse pieni flunssan poikanen kuten ennenkin kuumalla mustaherukkamehulla ja valkosipulilla ja pienellä levolla.

Neulomista jatketaan sitten taas kun siltä tuntuu.

6 kommenttia:

  1. Tosiaan nyt taas kunnon pipoja tarvitaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pipokelit sen kun jatkuu, ei tarkene vielä kesähepenillä.

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Halusin kokeilla tuohon toiseen pipoon, miten villa ja akryyli neuloutuu.

      Poista
  3. Vielähän lämpöisiä pipoja tarvitaan. Hyvää keskiviikkoa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eilen kävin taas sen tunnin lenkin ja pää ois jäätynyt, jos ei pipoa ois ollut. Luulenpa, että kaksi kuukautta vielä tarvitaan villaista ylle.

      Poista