Vihdoinkin valmis. Tätä peittoa teini katseli ihaillen koko viime syksyn ja laskeskeli, miten hän raaskisi ostaa langat tähän näin isotöiseen projektiin, kun lankaa pitäisi olla toista kiloa. Ohjeen lanka oli Marks&Kattensin Samo, mutta sitäpä ei niin vain löytynytkään. Asia jo vähän meni pois päiväjärjestyksestä, kunnes mieleeni juolahti, että ostanpas tyttärelle yllätysjoululahjan , lankaa.
Niin marssin Oulun Lankamaailmaan ja sieltä löytyi tähän peittoon sopiva Viking Naturgarn-lanka, 100% villaa.
Teinin riemulla ei ollut rajaa aattona, kun hän avasi pakettiaan ja löysi langat. Heti joulun mentyä hän aloitti peittoa neulomaan ja kun tämä on niin iso ja painava projekti, ei pystynyt ihan jatkuvasti työstämään, niin piti olla välitöitäkin, pienempiä neulomuksia koko ajan tekeillä.
Lankaa tähän peittoon meni 1,1kg ja kasin puikoilla tikutti.
Peitto on siis ihan hyvän kokoinen. Teinin on hyvä ja lämmin tämän alla välillä ettonellaa viettää rankan koulupäivän jälkeen.
On vain muistettava, että tämä lanka on käsinpestävää. Ei parane koneeseen laittaa, mutta eihän villaista tarvii usein edes pestä. Tuuletus ja talvella lumipesu riittävät hyvin puhdistamiseen.
Onhan tämä minunkin mielestäni hyvännäköinen ja teinin tähän mennessä isoin projekti neulomisen saralla. On hän pienempiä peittoja virkannut aiemmin jo useita, isoäidinneliöillä ja afrikankukilla.
Ihana peitto.
VastaaPoistaKiitos.
PoistaTosi nätti peitto! Ite tein taannoin vastaavan kokoisen neulotun peiton ja kesti kyllä paaaaljon kauemmin tehdä, kuin joulusta tähän. Taitava ja kärsivällinen ja nopeakin tytär sulla!
VastaaPoistaJuu kyllä miekii oon yhtä peittoa virkannut monta vuotta ja vielä ois palat yhdisteltävänä. Pitäisiköhän tuo kesällä tehdä loppuun. Tytär on sinnikäs ja määrätietoinen käsitöiden tekijä.
PoistaPeitto on tosi kaunis =))
VastaaPoistaKiitos!
PoistaIhana tytär sinulla ja kaunis peitto.
VastaaPoistaKiitos! Olen samaa mieltä:):)
PoistaKyllä oli reipas tyttö. :) Minäkin lähetin juuri kummitytölleni käsitöitä synttärilahjaksi, saapa nähdä mitä niistä valmistuu.
VastaaPoistaPeitosta tuli nätti.
Kiitos! Meilläkin on joku tytöistä saanut kummitädiltään lankaa ja siitä on alkanut läpi elämän kestävä neulomisharrastus.
PoistaTulipa hieno peitto :)
VastaaPoistaKiitos! Eikös olekin kaunis.
PoistaKaunis ja lämmitävä peitto. Siinä on haastetta tehdä kun tulee painoa lisää kutoessa.
VastaaPoistaTuo peitto painaa oikeasti käsissä kun viimeisiä kierroksia tekee. Ei ole mikään reissutyö.
Poistaompas kaunis peitto
VastaaPoistaKiitos.
PoistaUpea peitto!
VastaaPoistaKiitos!
Poista