lauantai 12. lokakuuta 2013

VILLAHOUSUT 4-VUOTIAALLE



Olipas tässä käsi lujilla, kun näitä tikuttelin. Aloitin jo ainakin kuukausi sitten tekemään villahousuja 4 vuotiaalle pojalle.  Nyt kun poju tuli mummolaan muutamaksi päiväksi, päätin nämä saada valmiiksi  ja sain juuri tänään. Pojalla oli vain niin kiire navettaan papan kanssa, ettei kuvaamisesta meinannut tulla yhtään mitään.

Lanka on Vuorelman Vetoa ja vaa`an mukaan sitä meni 207 g, mutta leveä kuminauha painaa vähän ja toisaalta lankaa jäi pikku nöttönen, joten menekki lienee vähän alle 200 g. Puikot olivat kolmoset ja sivuun tein resoriraidat 2o, 2n, että antaa vähän jouston varaa eivätkä taas ole liian leveät.  Muita mittoja en saanut kuin sisälahkeen pituuden . Olisin kyllä voinut vähän laittaa lahkeisiin lisää pituutta, mutta helppoahan sitä on saada lisää sitten kun tarvii. 
Mielestäni näistä tuli oikein sopivat. 

Seuraavaksi syöksyn sukankutimen kimppuun.

14 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Aikoja sitten päätin, etten yhtään ruskeaa ja luonnonvalkoista neuletta enää tee, mutta niin vain piti yhdet housut väkertää. 4-vuotias kyllä ilmoitti, et hän olisi halunnut vihreät. Näillä nyt kuitenkin mennään ensi talven pakkaset.

      Poista
  2. oi miten suloiset ja taatusti lämpöiset <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanat niistä tuli minunkin mielestäni ja luulisin olevan kestävätkin kun Veto-lanka on oikeasti sukkalankaa.

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Tykkään kyllä itsekin ja tuo väri oli kuitenkin parempi neuloa kuin musta. Mustaa ei kyl enää näin syksyn pimeillä näe tikuttaa.
      Olithan siekii neulonut parit villahousut, muistelen nähneeni blogissasi. Ne oli ihanan värikkäät.

      Poista
  4. Vastaukset
    1. Tiesin, että saaja on hoikka poika, joten tein nuo resoriraidat sivuun. Sattuikin ihan passelin kokoiset näin, muutoin ois kyl olleet liian leveän näköiset.

      Poista
  5. Ihanaa kyllä nyt tarkenee tulkoon vaikka 40 pakkasta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi jospa ei ihan niin pakkasia tulisikaan:):), mutta kyllä villaisilla tarkenee, se on varmaa.

      Poista
  6. Ihanat ja lämpöiset villahousut. Noita varmasti pian tarvitaan...
    Nam kun hyvän näköisiä piirakoita tuolla alenpana =))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä nyt jo lämmintä tarvii kun mittari näyttää -6. Se alkaa oikeasti olla villahousukeli.
      Piirakat oli myös hyvänmakuisia, paljon parempia kuin kaupan piirakat. Harmi vaan kun ovat niin isotöisiä tehdä.

      Poista
  7. Hyvän näköiset villahousut ja sopivat saajalleen tismalleen, joustoa mukavasti, kun resoorineuletta on sivuilla. Kaunis ruskea väri.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tulikin oikein passelit. Tuo tumman ruskea vain on siinä rajoilla, että näkee vielä vanhoilla silmillään neuloa näin harmaana aikana. Muuten oli oikein kivaa tikuttaa kun lanka on sitä ykköslaatua.

      Poista