Olipas tässä käsi lujilla, kun näitä tikuttelin. Aloitin jo ainakin kuukausi sitten tekemään villahousuja 4 vuotiaalle pojalle. Nyt kun poju tuli mummolaan muutamaksi päiväksi, päätin nämä saada valmiiksi ja sain juuri tänään. Pojalla oli vain niin kiire navettaan papan kanssa, ettei kuvaamisesta meinannut tulla yhtään mitään.
Lanka on Vuorelman Vetoa ja vaa`an mukaan sitä meni 207 g, mutta leveä kuminauha painaa vähän ja toisaalta lankaa jäi pikku nöttönen, joten menekki lienee vähän alle 200 g. Puikot olivat kolmoset ja sivuun tein resoriraidat 2o, 2n, että antaa vähän jouston varaa eivätkä taas ole liian leveät. Muita mittoja en saanut kuin sisälahkeen pituuden . Olisin kyllä voinut vähän laittaa lahkeisiin lisää pituutta, mutta helppoahan sitä on saada lisää sitten kun tarvii.
Mielestäni näistä tuli oikein sopivat.
Seuraavaksi syöksyn sukankutimen kimppuun.
Komeat pöksyt! =)
VastaaPoistaAikoja sitten päätin, etten yhtään ruskeaa ja luonnonvalkoista neuletta enää tee, mutta niin vain piti yhdet housut väkertää. 4-vuotias kyllä ilmoitti, et hän olisi halunnut vihreät. Näillä nyt kuitenkin mennään ensi talven pakkaset.
Poistaoi miten suloiset ja taatusti lämpöiset <3
VastaaPoistaIhanat niistä tuli minunkin mielestäni ja luulisin olevan kestävätkin kun Veto-lanka on oikeasti sukkalankaa.
PoistaIhanat villahousut! :)
VastaaPoistaTykkään kyllä itsekin ja tuo väri oli kuitenkin parempi neuloa kuin musta. Mustaa ei kyl enää näin syksyn pimeillä näe tikuttaa.
PoistaOlithan siekii neulonut parit villahousut, muistelen nähneeni blogissasi. Ne oli ihanan värikkäät.
Hyvän näköset villahousut.
VastaaPoistaTiesin, että saaja on hoikka poika, joten tein nuo resoriraidat sivuun. Sattuikin ihan passelin kokoiset näin, muutoin ois kyl olleet liian leveän näköiset.
PoistaIhanaa kyllä nyt tarkenee tulkoon vaikka 40 pakkasta :)
VastaaPoistaVoi jospa ei ihan niin pakkasia tulisikaan:):), mutta kyllä villaisilla tarkenee, se on varmaa.
PoistaIhanat ja lämpöiset villahousut. Noita varmasti pian tarvitaan...
VastaaPoistaNam kun hyvän näköisiä piirakoita tuolla alenpana =))
Kyllä nyt jo lämmintä tarvii kun mittari näyttää -6. Se alkaa oikeasti olla villahousukeli.
PoistaPiirakat oli myös hyvänmakuisia, paljon parempia kuin kaupan piirakat. Harmi vaan kun ovat niin isotöisiä tehdä.
Hyvän näköiset villahousut ja sopivat saajalleen tismalleen, joustoa mukavasti, kun resoorineuletta on sivuilla. Kaunis ruskea väri.
VastaaPoistaKiitos! Tulikin oikein passelit. Tuo tumman ruskea vain on siinä rajoilla, että näkee vielä vanhoilla silmillään neuloa näin harmaana aikana. Muuten oli oikein kivaa tikuttaa kun lanka on sitä ykköslaatua.
Poista