perjantai 11. lokakuuta 2013

SE ON KARJALANPIIRAKKA, NAM


Tytär lähti päivällä kyläkauppaan ostamaan kankaita ja askartelutarvikkeita. Niitäkin hänellä oli mutta myös riisipussi ja ruisjauhopussi ja aikoi tehdä karjalanpiirakoita.
Mikäs siinä sanoin, nehän on helppoja tehdä ja hyviä syödä. 
50 piirakkaa väkersi ja samalla selvisi, et nää ovat hänen elämänsä ensimmäiset omatekemät karjalanpiirakat. Ei ole koulussakaan koskaan tehnyt ja katsokaa kuinka hyvin onnistuivat. 
 Nyt teen munavoita kyytipojaksi ja saunan jälkeen herkutellaan.
Maistakaa tekin!

21 kommenttia:

  1. Herkullisen näköisiä piirakoita. Tyttärelläsi on synnynnäinen lahjakkuus piirakantekijäksi. Ei uskoisi ensikertalaisen tekemäksi. Nam.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yllätyin itsekin miten hyvin onnistui noissa. Ja maku oli kyllä vertaansa vailla.

      Poista
  2. Nam nam, herkullisen näköisiä piirakoita ja oikein voilla sivelty, kiitos tarjoilusta, kylläpä maistui, terkut tytöllesi:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tytär kiittää terkuista. Ja hyviä olivat. Mie laitan aina juustosiivun ja lihahyytelöä päälle silloin kun ei ole munavoita.

      Poista
  3. No eipä uskoisi ensikertalaisen tekemiksi, näyttävät NIIN herkullisilta ja maistuvat varmasti munavoin kanssa. Nam...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikös olekin ihan oikean näköisiä? Nää ei ole niitä karjalan veneitä.

      Poista
  4. Ai, että ku vesi herahti kielelle... Niin hyviä ite tehtyinä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä itsetehty aina päihittää kaupan tuotteet. Ja se onnistumisen ilo!

      Poista
  5. Wau. Tyttö on ihan piirakkamaisteri. Hallitsee varmasti muutkin kädentaidot!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mestari monella alalla. Ompelee hääpuvuista lähtien, neulonut tässä muutaman päivän aikana parit polvisukat ja leipoo innolla. Opiskelee vaatetusalan artesaaniksi toista vuotta. Ja liikuntaa harrastaa niin, että pääkaupungissa oli joku liikunnanvetäjä jossain bodypumpissa kysynyt et onko hän liikunnanohjaaja kun pystyy niin hyvin kaikki tekemään ja rytmi on hyvä. No ei ole, tavallinen tallaaja sen suhteen. Aika kuluu hyvin kun moni asia kiinnostaa.

      Poista
  6. onpas herkullisen näköisiä piirakoita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ja oli herkkuja syödäkin. Tilasin häneltä heti lisää. Tiijä vaikka ensi viikolla leipoisikin.

      Poista
  7. Tuoreet piiraat on parasta herkkua, voi suupielistä valuu niitä syödessä, ja maha tykkää:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi noita herkkuja ei viitsi joka viikko väkertää. Muuten sitä paisuu kuin pullataikina. Tai voisihan sen jättää sen voin pois siitä päältä ja syödä sellaisenaan, vaikka ei ne niin makoisia silloin ole.

      Poista
  8. Omnom, tulee vesi kielelle. Mikä onkaan makoisampaa kuin kotitekoiset leivotut. Pitää ehkä lähteä heti katsomaan mitä aineksi kaapissa on kotona, jos jotain vääntäisi. :)

    Ainiin, olihan minulla sinulle haastekin! Blogissani. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos haasteesta. Taitaa olla jo toinen samanlainen mutta jos suinkin ehdin, niin teen tuon. Ainakin vastaan kysymyksiin.
      Juu ei muuta kuin piirakoita väsäämään. On ne sen arvoisia.

      Poista
    2. Innostuin näköjään haasteen kysymyksissäni pelkästä blogiaiheesta. En tiedä mistä se juontui niin?! Toivottavasti kysymyksiin on kuitenkin ihan kiva vastata. Itseäni kyllä vastaukset kiinnostaa. :)

      Sen verran tuo vesikin tuli kielelle, että avopuolisollekin lupasin, että tänään leivotaan! Eli se on sitten kaupan kautta leivopimisiksi laitettava! Meillä on listalla vanilja- ja rahkapullia. ;)

      Poista
    3. Juu ihan sama mitä kysymyksiä laitoit, niihin on kivaa vastailla kun vain ehtii paneutua.
      Meilläkin yhteen aikaan oli aina lauantaisin vaniljapullia. Ne on herkkuja. Ja kyllä rahkapullatkin maistuu. Mukavaa leivontailtaa sinne.

      Poista
  9. Nam...kotona tehdyt ovat parhaimpia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olivat kyl niin parhaita, kaikki syötiin ja lisääkin ois haluttu.

      Poista
  10. Ompas herkullisia. Nam nam. Vois tulla meillekin leipoon. :) -R

    VastaaPoista