Tytär tilasi kohta viisi ja neljä vuotiaille tyttärilleen neuletakit kun entiset jäivät pieniksi. Isommalle neuloin keltaisen Dropsin Merino Extra Finesta ja lankaa meni 310g puikoilla 3,75. Kasvunvaraa piti laittaa molempiin takkeihin, kun neidit ovat samankokoisia. Voivat nyt vaihdella takkeja ja toisaalta jäävät kyllä yhtä aikaa pieniksikin, jos ei toinen tyttö kasva edelle. Ikäeroa on vain 1v 2kk.
Nuorempi neiti sai raitatakin. Neuloin tämän Ulrikasta, mikä ei ole merinovillaa, mutta tämä neiti ei ole niin herkkäihoinen kuin vaaleampi siskonsa. Tällä tummemmalla, ruskeasilmäisellä ei kuulemma kutita normivillaisetkaan vaatteet.
Ulrikaa meni 300g puikoilla 3,5. Resorit tein 3,25.
Kauniit villatakit, molemmat! Ja nopeasti olet saanut valmiiksi :)
VastaaPoistaNo menihän näissä aikaa. Tammikuun lopussa aloitin ja välillä neuloin kyllä muutakin. Mutta viikossa tuollaisen takin neuloo jos ei muuta neuletta ole työn alla. Ja kun on sitä muutakin työtä kuin neulominen.
PoistaOnpa ihania takkeja! :)
VastaaPoistaEikös vain tullutkin kivat, vaikka tuota raitaista mietin tehdessäni onko hyvä väritys. Pikku-neitikin tykkäsi.
PoistaIhanat takit.
VastaaPoistaJa materiaalikin on kyllä sitä ykköstä kun villaa ja konepestävää. Se on aina ihana tunne, kun saa toiselle jonkin neuleen valmiiksi ja huomaa että tuli mieluisat ja sopivan kokoiset. Minulla kun ei ohjetta ole ikinä, ei ikinä.
PoistaNättejä neuletakkeja :)
VastaaPoistaTämä malli on niin armollinen, että istuu aina hyvin, kun ei olkapään tarvii olla kohdillaan. Täytyispä laskea tuosta neulepäiväkirjastani monesko takki tällä samalla mallilla. Useita kymmeniä kuitenkin olen neulonut.
PoistaNämä perus neuletakit on niin ihania! :) Pitäisi itsekin taas tehdä.
VastaaPoista-Martta
No ei muuta ku tikut käteen ja neulomaan. Helppoa kuin heinänteko!
Poista