Villatakkien neulomisen jälkeen tuntui siltä, että puikoille pitää saada vähän pienempiä töitä ja nimenomaan sukkapuikoilla neulottavaa.
Vanhimmalle tyttärelle neuloin kahdet sukat. Siniset on tehty 7-veikasta ja valkoiset Opalista. Tuota Opalia antoi minulle kokeiluun neulekahvilamme lankakauppias, miten lanka kestää laattalattialla tallustellessa. Tyttäreni perheessä kun tuntuu sukkia kuluvan puhki tavallista nopeampaa tahtia. Käyttöön pääsevät ensi viikolla. Oikein ihanan tuntuista oli ainakin tämä lanka neuloa ja näihin sukkiin kokoa 36 kului vain 73g. Eli saan vielä toisetkin sukat samasta kerästä.
Norjalaiset myssyt omilla tuunauksilla ovat olleet autokäsitöinä. Raidallinen on Katian Merino 100%, punainen Katian Merino Sportia ja vaalean punainen Dropsin Cotton Merinoa.
Näistäpä ei sen kummempaa mainittavaa, mutta kivaa näitä on vaan neuloa.
Kohta taas tarvitaan puuvillaisia, villaiset saa jättää odottamaan ensi syksyä, joten alan pikkuhiljaa siirtyä keveämpiin lankoihin.
Sieviä neuleita ja aina tarpeeseen :)
VastaaPoistaKiitos!
PoistaIhania töitä! :) oletko paljonkin muokannut tuota myssyn ohjetta? Itse en ole saanu siitä oikein hyvän mallista.
VastaaPoista-Martta
Kiitos! Jonkin verran, riippuu käytettävästä langasta.
Poista:) Vielä kysyn, miten teet nuo nyörit myssyihin? :)
Poista-Martta