Näitä olen nyt neulonut sellaisina pieninä välitöinä, kun ollaan autolla oltu menossa. Sitä hyvin ehtii kaupunkiin ajaessakin neuloa monta tikullista, kun joka paikkaan on melkein tunnin ajomatka.
Tästä puuttuu tosin yksi tumman sininen myssy, kun unohtui kässäkaappiin, kun sille ei ollutkaan sopivaa käyttäjää tiedossa.
Tumman sinisen sai tyttären 10 kk ikäinen poju. Ja turkoosin tein vähän eri systeemillä toisen tyttären pojulle, hänelle joka syntyi tapaninpäivänä. Varmaan on sopiva vielä tänä keväänä.
Lanka näissä on Dropsin Merino Extra Finea ja menekki 65g ja 50g.
Niinhän siinä sitten kävi, että kun niitä ns."vauvakokoja" tein tuohon punavalkoiseen asuun oikein kaksin kappalein, niin tytär laittoi jo sairaalasta viestiä, ettei puhettakaan, että kumpikaan myssy mahtuu "martan" päähän. Onhan se nyt pää ihan eri kokoa jollain alle kolmikiloisella kuin neljä ja puoli kiloisella vauvalla, sehän olisi minun pitänyt tietää. Minun, jolla omat mukelot ovat olleet 3,5 kilosta lähes viiteen kiloon. Näköjään sitä unohtaa tuollaiset jutut ajan saatossa.
No, nyt on näissä luultavasti kokoa. Tein nämä Dropsin Baby Merinosta ja lankaa meni kakspuolosen puikoilla 29 ja 34g.
10kk ikäiselle tuli oikein soppeli tästä. Se toinen tumman sininen oli ihan liian pieni ja jää odottamaan uutta pientä päätä.
Se pienempi ja turkoosi tässä saman pojun päässä. Mahtuu toki hänellekin, kun neulos joustaa, mutta on aikas nysän näköinen. On sillä tapaninpäivänä syntyneellä kuitenkin vähän pienempi pää. Ja jos ei käy hänelle, niin aina voi lahjoittaa vaikka myyjäisiin.
Tästäpä ei kummempia jorinoita kannata pitää. Kivaa oli neuloa.
Nyt neuletakkien kimppuun. Keltainen on siinä vaiheessa, että saan yhdistää hihat miehustaan ja alkaa neuloa raglankavennuksia. Raitaisesta puuttuu hihat vielä kokonaan. Mutta enköhän saa nämäkin maaliskuun loppupuolelle valmiiksi, kun tyttären perheen pienin, se "martta" kastetaan, niin saan viedyksi sitten takit ettei tarvii postittaa.
Ihania lakkeja. Tätini teki meidän pikkuisille tuon mallisia lakkeja ja kyllä ne olikin hyvänmallisia:-)
VastaaPoistaJuu tuohan on se iänpäiväinen vanha malli. Tosin mun omilla tuunauksilla.
PoistaNättejä "munankuoria", niiku pääsiäistipuilla:)
VastaaPoistaMunankuori tosiaankin. Pysyy tiukasti pienessä päässä.:):)
PoistaKivoja vauvan myssyjä ja tuossa edellä on mukavan näköisiä villahousuja monet.
VastaaPoistaMiulla tätä samaa lajia täällä koko ajan. Kun ei ole tarvetta ollut muulle neulomiselle, niin näitä olen tehnyt.
PoistaIhanat myssyt niitätän syntyy koppakaupalla.
VastaaPoistaJuu koppakaupalla. Muutamat ovat nyt tuossa kässäkopassani, mutta jospa niillekin päät löytyvät.
PoistaKauniita kypärämyssyjä. Noita on kiva tehdä, kun valmistuu nopeasti ja kiva niitä on lahjaksikin antaa. Sopii hyvin päähän kuin päähän. Tuo turkoosi kyllä pisti eniten silmääni. Ihana!
VastaaPoistaNää on niin kivoja välitöitä ottaa automatkallekin mukaan. Tyttäreni ja miniät näitä aina tilaavat ja antavat lahjaksikin kavereidensa vauvoille. Ja olenpa muutaman myynyt itsekin.
Poista