Vielä ehkä noin 1,5 kk ja tällainen näkymä on totisinta totta. Kohta kun navetan oven aukaisee, niin nämä kaverit aloittavat kuorossa ammumisen ja ihan selvästi kertovat, että hekin haluavat ulos vihreille laitumille.
Varmaan jo tytöt odottaa kovasti laitumille pääsyä :) Lehmä kyllä kuuluu suomalaiseen kesämaisemaan, sitten vasta tuntuu kesältä kun näkee tytöt pellolla.
Juu kyllä äpylit tykkää olla ulkona. Meillä laidunkausi kestääkin yleensä kesäkuun alusta lokakuun puoleenväliin ja ovat yötkin ulkona, vähän sateista riippuen ja lämpötilasta. On se niin ihana hetki aina kun lehmät lasketaan ulos. Sitten on oikeasti KESÄ.
Eiköhän se ole katoavaa kansanperinnettä. Ennustan et kymmenen vuoden kuluttua juodaan ulkomailta(ties mistä) tuotua maitoa. Niin käyvät karjatilat vähiin.
Ihanaa kesää teidän ammuille! Oi, että minä rakastan lehmiä <3 Toivotaan nyt sentään, että Suomessa aina saadaan jossain ainakin nähdä lehmiä laitumella, kyllä se niin kuuluu meidän maalaismaisemaan.
Ammut kiittävät kauniisti, kun kerroin heille että kesää toivotellaan. On se noissa isoissa karjoissa se huono puoli että lehmät eivät pääse oikeaasti enää laiyumelle. Ne vaan jaloittelevat jossain ulkotarhassa. Meillä laidunkausi onkin poikkeuksellisen pitkä aina, kun on vain kolmisenkymmentä laidunnettavaa.
Kiitos! Tyttäreni katsoi kassia ja heti alkoi etsimään sopivia housuja. Eilen ompeli koko päivän nukenvaatteita sisarensa tyttärille. On oikein innostunut ompelusta kuin myös virkkaamisesta.
Niin minäkin entisenä maatalon tyttärenä muistan sen kun lehmät ulos laskettiin. Sinä olit se arpajaisteni voittaja, joten laittelehan s-postiini viestiä. Katotaan minkämoisen paketin saan aikaiseksi.
Lehmien uloslasku on aina yhtä sykähdyttävää keväällä. Kiitos voitosta, tulipas yllätyksenä, kun en juuri mitään koskaan voita. Ja toinenkin yllätys ilmenee sähköpostissasi, laitoin just meiliä sinulle.
Varmaan jo tytöt odottaa kovasti laitumille pääsyä :) Lehmä kyllä kuuluu suomalaiseen kesämaisemaan, sitten vasta tuntuu kesältä kun näkee tytöt pellolla.
VastaaPoistaJuu kyllä äpylit tykkää olla ulkona. Meillä laidunkausi kestääkin yleensä kesäkuun alusta lokakuun puoleenväliin ja ovat yötkin ulkona, vähän sateista riippuen ja lämpötilasta. On se niin ihana hetki aina kun lehmät lasketaan ulos. Sitten on oikeasti KESÄ.
PoistaTuollaisia niittyjä lehmineen alkaa olla aika vähän, meidänkin kylällä enää kolmella tilalla lehmiä.
VastaaPoistaEiköhän se ole katoavaa kansanperinnettä. Ennustan et kymmenen vuoden kuluttua juodaan ulkomailta(ties mistä) tuotua maitoa. Niin käyvät karjatilat vähiin.
PoistaIhana kesä, tulis jo pian!! -R
VastaaPoistaNiinpä! Ihanaa kesää sitä toivotaan viime kesän sateiden jälkeen. Sopivasti sadetta ja paaaaaaljon lämmintä ja poutaa ja aurinkoa. Toivossa eletään.
PoistaIhanaa kesää teidän ammuille! Oi, että minä rakastan lehmiä <3 Toivotaan nyt sentään, että Suomessa aina saadaan jossain ainakin nähdä lehmiä laitumella, kyllä se niin kuuluu meidän maalaismaisemaan.
VastaaPoistaAmmut kiittävät kauniisti, kun kerroin heille että kesää toivotellaan. On se noissa isoissa karjoissa se huono puoli että lehmät eivät pääse oikeaasti enää laiyumelle. Ne vaan jaloittelevat jossain ulkotarhassa. Meillä laidunkausi onkin poikkeuksellisen pitkä aina, kun on vain kolmisenkymmentä laidunnettavaa.
PoistaMinä odotan varmaan yhtä paljon, kuin nuo lehmät kesää ja lomaa :)
VastaaPoistaps. totta kai saat tyttärellesi vikata farkkukassistani. Sehän olisi hienoa jos nuori ottaa mallia :)
Kiitos! Tyttäreni katsoi kassia ja heti alkoi etsimään sopivia housuja. Eilen ompeli koko päivän nukenvaatteita sisarensa tyttärille. On oikein innostunut ompelusta kuin myös virkkaamisesta.
PoistaNiin minäkin entisenä maatalon tyttärenä muistan sen kun lehmät ulos laskettiin.
VastaaPoistaSinä olit se arpajaisteni voittaja, joten laittelehan s-postiini viestiä. Katotaan minkämoisen paketin saan aikaiseksi.
Lehmien uloslasku on aina yhtä sykähdyttävää keväällä.
PoistaKiitos voitosta, tulipas yllätyksenä, kun en juuri mitään koskaan voita. Ja toinenkin yllätys ilmenee sähköpostissasi, laitoin just meiliä sinulle.