maanantai 8. huhtikuuta 2013

TASARAITAA


Näitä nyt vaan tulee puikoiltani, kun innostuin noita "kesälanka"-lootia penkomaan. Keltaisesta en näytä eroon pääsevän ja kun sain aidon mallinkin kuvaan niin laitan nyt tämän Cataniasta neulomani pipon tähän. Yksivuotiaalle vähän niinkuin synttärilahjaksi. Lankaa meni 32g.

Valmiina on kyllä kolme muutakin pipoa ja neljäs tulee tänä iltana valmiiksi, mutta en tänään ole ehtinyt niitä kuvaamaan. Ja olisihan se kivempi jos sais oikeita päitä kuvaan. Niitä odotellessa jatketaan tikuttamista.

6 kommenttia:

  1. Iloisen raidallinen pipo iloiselle pikku vesselille :)Hyvä näköinen on tuo alempikin vauvanlakki.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mie en nyt vaan näytä pääsevän eroon näistä raitajutuista. Ja kun on kevät ja kesäkin kai tulee, niin puuvillaisia tarvitaan.

      Poista
  2. Syötävän suloisia pipoja!
    Onko sinulla joku ohje näihin, minulla on aina ongelmana saada sopiva määrä silmukoita, vaikka kuinka yritän mallitilkulta laskea. Tuppaa tuleen yleensä isoja, mutta hauskaa neulominen on aina ja niin rentouttavaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eihän sitä ohjetta ole. Yhden tekaisen ensin ja sitä sit jonkun vauvelin päähän kokeillaan ja siitä sit vaan neulon seuraavat joko lisäämällä tai vähentämällä silmukoita. Noissa taitaa olla 80s aloituksessa ja sitten lisään sileää aloittaeassani silmukan tai pari puikolle ja vaihdan myös puolta numeroa isommat puikot. Onhan se aina vähän säätämistä eri langollekin tuo silmukkamäärä ja korkeuttakaan ei saa olla liikaa, muutoin pipo valahtaa silmille.

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Tätä oli kiva neuloa. Keltainen on niin kevään väri. Ja keltaista on nytkin puikoilla takin verran ja seuraavaksikin on takki tilauksessa, vähän sinapinkeltaisen sävyinen.

      Poista