Takki tyttären pojalle, joka kasvaa niin hurjaa vauhtia, että ei tahdo mummi ehtiä neuloa tarpeeksi nopsaan. Tää on nyt vähän paksumpaa lankaa, ihan sain nelosen puikoilla tikuttaa ja tulikin siksi nopeaan valmista.
Lanka on Ulrikaa, 100% merinovillaa ja tietysti superwash. Menekki tähän 190g. Ja koko n. puolivuotiaan.
Lanka on Ulrikaa, 100% merinovillaa ja tietysti superwash. Menekki tähän 190g. Ja koko n. puolivuotiaan.
Samalle pojulle neuloin myös pipon kesäksi puuvillasta. Katian Monaco-lankaa meni 46g. Tytär halusi vähän tällaisen pitemmän mallin. On kuulemma ihana kun vähän löpsöttää.
Tää tuli sitten vähän niinkuin välityönä entiijäkenellepipo. Halusin kokeilla Adriafilin Cheopea miten se toimii pipolankana. Menekki 31g ja koko on aikas pienelle vauvelille. Jospa tänkin aika kaupitsee.
Torstaina oli sadepäivä ja oli hyvä ja joutilas päivä ajella kaupunkiin maata ostamaan. 30 säkkiä ostin multaa kasvihuoneelle että saan tomaatit, paprikat, persiljat, salaatit, sipulit ja kaikki kukat koulituksi uuteen multaan purkkeihin. Se touhu alkaa nyt viedä lähes kaiken ajan, mitä valveilla yleensä olen ja mitä ammujen hoidolta jää.
Neulomiseen on nyt vähemmän aikaa keskittyä, mutta siltikin käväisin Lankamaailmassa katsastamassa uusinta uutta lankarintamalla. Ja olihan sitä just tullut uutta ja ihanaa. Enkä voinut olla ostamatta näitä puuvillaisia palleroita. Minulle ihan outo lankamerkki, mutta oikein kivan tuntuista. Pienille prinsessoille kehittelen kesäpipot näistä.
Kaunis villatakki ja ihanat myssyt sekä upea keko lankoja:)
VastaaPoistaVielä on aikaa neuloa, onneksi, ennenkuin pihapuuhat tosissaan alkaa. Lankojahan on ihan pakko ostaa.:):):)
PoistaKaunis villatakki!
VastaaPoistaTää oli nyt 21. takki reilun vuoden sisällä. Ja vieläkin on ainakin kaksi tikutettava. Minusta kiva, monikäyttöinen ja ajaton malli lapsille.
Poistakiitos vaan ihanista takista ja piposta. pipo ollut jo ahkerassa käytössä. -emlt ja pikku tonttu-
VastaaPoistaJa pikkutonttuhan kasvaa koko ajan. Niinpä tikkurikin on kohta ihan sopiva. Ja ei kai tuo haittaa jos on vähän reilun kokoinen vielä. Ihanaa kun neuleilla on käyttöä.
PoistaBlogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.
VastaaPoista