maanantai 4. maaliskuuta 2013

VÄHÄN HILLITYMPÄÄ VÄLILLÄ


Näistä kuvista ette nyt eroon pääse. Varmaan joku jo ajattelee et aina vain noita samoja sukkia, mut kyllä nää loppuu sitten kun kaikki mieleiseni väriyhdistelmät on kokeiltu ja langat loppuu. Siis oikeat värit on käytetty kaikki.(Näkisipä senkin päivän).
Lankaa tikutin 168g ja vaikka näissä on silmukoita yksi enemmän joka puikolla, niin siltikin  painaa saman verran kuin nuo edellisetkin. Näppituntumalla luonnonvalkoinen oli ohuempaa ja notkeampaa kuin esim. turkoosi ja vihreä. Siis tää vaalea on jotain vanhaa 7-veikkaa, liekö ihan kymmenen vuoden takaa, mut ihanaa oli neuloa, paljon parempaa kuin nykyinen versio. Mihin ne kaikki hyvälaatuiset langat katoaa?

Nyt työn alla Cascade Superwash Sportista oranssia vauvalle.  Norwegian Sweet Baby Cap jo valmiina ja puikoilla tumput ja sukat. Noin puoli vuotiaalle kenties. Tytär tykkää retroväreistä ja kun mummikin haluaa väriä elämään, siis lankojen muodossa, niin mikäs tässä on neuloessa.  Mielessä jo muhii puserokin puuvilla-akryylista, ehkä Tildasta oranssi-vihreä-keltainen-linjaa samalle pojulle. Siis raitaa.

14 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos. Onhan nää vähän säyseämmät kuin edelliset karkit.

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kiitos. Jospa nääkin jollekin kelpaisi.

      Poista
  3. Nämä sukat ovat ihania. niien kaikkien väriyhdistelmät ovat kauniita =))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista. Onhan ne kaikki tavallaan kauniita. Kerrankin Novitalta tuli ihana pätkävärjätty lanka.

      Poista
  4. Ootan jo kovasti lakkia ja villatakkia. Alkaa entinen villatakki oleen kohta helma kainalossa kun poika kasvaa niin kovaa vauhtia! -EM-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu hainkin tänään lankamaailmasta vähän keveämpää ja kesäisempää lankaa. Oikein niitä sun värejä.

      Poista
  5. Kauniit! Jonain päivänä minäkin uskallan tekemään pitkiä sukkia....niiiiiin kauniita ne on!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ekat nääkin on minulle. En ole aiemmin näin pitkävartisia tehnyt, kun ei ole ollut tarvetta. Nyt on kun on tää leggarimuoti. Mielestäni onnistuin hyvin ja pohjekavennuksetkin menivät kohdilleen.

      Poista
  6. Löysin tänne vastikään ja ehdottomasti jään lukijaksi! Sulla on tosi kivoja juttuja täällä! :) Tykkään ihan hulluna näistä kaikista raitasukista!!! :) Tervetuloa myös vilkaisemaan omaa neuleblogiani osoitteessa http://suppiksen.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Suppis. Ja tosi mukavaa kun liityit lukijaksikin. Minusta on vaan niin kivaa kutoa näitä raitasukkia. Vaikka kesäkin jo kolkuttelee kohta ovella, mut onhan sit syksyllä antaa tyttärille jalanlämmikettä.

      Poista
  7. nämä ja ne muut raitasukat ovat todella kauniit!! tosi hieno väriyhdistelmiä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekin tykkään tuosta Novitan langasta. Sitä on niin helppo yhdistää moniin muihin väreihin.

      Poista