sunnuntai 3. maaliskuuta 2013

HAASTE RYYTIMAAN MINNALTA

Tarinoita Ryytimaan laidalta- blogin Minna heitti minua tällaisella haasteella  Kiitos! 
yritänpä nyt vastailla kysymyksiin.
Kuvia en voi laittaa kun muutama vuosi sitten kaikki entiset kuvat häipyivät koneelta sen mennessä täysin jumiin. 

1. Mikä on kunnianhimoisin käsityöhaaveesi? 
Eipä mulla kovin ihmeitä ole mielessä, mut toivon että terveyttä riittäisi  tehdä aina käsitöitä, etupäässä neuleita elämäni loppuun asti.

2. Mikä on ollut kunnianhimoisin toteutuneista käsitöistä?
Se on ollut aikoinaan neulomani morsiuspuku itselleni. Päätin jo aika nuorena 14-15 vuotiaana, et jos joskus menen naimisiin, neulon häämekkoni itse. Ja niin tein.

3. Jos olisi aikaa ryhtyä tekemään käsitöitä, jääkö joskus aloittamatta, kun et osaa päättää mitä tekisit?
Eipä jää aloittamatta ja aikaa on kyllä aina joka ikinen päivä edes vähän puikkoja kilkuttaa.

4. Mitä käsityötä teet mieluiten?
No neulominen on henki ja elämä.

5. Liittyykö ammattisi käsin tekemiseen?
No tavallaan. Käsilläänhän sitä karjaa hoidetaan.

6. Vallitseeko työpisteessäsi(tai missä ikinä välineitä säilytätkään) totaalikaaos vai sotilaallinen säntillisyys?
Vähän siltä väliltä. Kaikki on omilla paikoillaan, mut joskus on olkkarissa lankoja vähän liikaa sikinsokin.

7.Mitä käsityömateriaalin sinulla on varastossa valmiina odottamassa, mut et ole koskaan tehnyt siitä mitään? Kauanko olet sitä säilönyt?

Materiaalia on, kankaita  ja lankoja, mut kaikista on joskus tehty. Aikanaan ompelin ja nyt neulon ja   kyllähän sitä aina jää yli kun 40 vuotta on kerätty ja harrastettu käsillä tekemistä,. Neljä hyllykomerollista kankaita ja oiskohan toistasataa kiloa lankoja.

8. Millaisella mielentilalla teet käsitöitä.

Innosta puhkuen ja kauhealla paatoksella. Raskaan työpäivän jälkeen rauhoittuen ja hermoja lepuuttaen. Stressin lievitykseen ei parempaa konstia olekaan kuin ottaa puikot käteen ja antaa mennä. Siis neulon joka mielentilassa ja aina.

9.Oletko keksinyt joskus mielestäsi jonkin uuden idean tai toteutustavan käsitöissäsi?

Mistäpä sen tietää, kun oon jo niin kauan neulonut, mistä ne kaikki ideat on peräisin. Olen kyllä huomannut kun monissa blogeissa esitellään jotain uutta, niin tuumaan vain et tuota oon jo 30 vuotta tehnyt. Ja kun ei jaksa kaikkia tekniikoitaankaan blogissaan esitellä, eikö se lopputulos ole tärkein?

10. Minkä kouluarvosanan antaisit käsityötaidoillesi? 
10 tietenkin koska osaan just sen mitä itse haluan. Ja  se mitä osaan riittää hyvin minulle.

11.Mikä on sinulle rakkain jonkun muun tekemä käsityö?
Mieheni nikkaroima puinen puikkolaatikko. Poikieni  aikoinaan ala-asteella tekemät leikkuulaudat ja maustehylly. Tyttärieni pienenä ompelemat pääsiäisliinat, neulomansa patalaput ja yleensäkin kaikki, mitä he koulussa minulle tekivät. Ne ovat rakkaita aarteita.


Nyt kuuluisi keksiä 11 uutta kysymystä ja heittää haaste eteenpäin . Uusia en ala keksimään, näissä on haastetta tarpeeksi. 
 Mutta jaan tämän seuraaviin blogeihin.

                                                                          Ekkula

8 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Jäänpäs odottelemaan vastauksiasi, jos ehdit niihin paneutua.

      Poista
  2. Oi, kiitos paljon haasteesta! Miten kiva juttu. :) Ensi viikolla ehdin paneutua vastailemaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu eihän näillä kiirettä ole. Sitten kun ehdit.

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Kävinkin jo lukemassa vastauksesi. Kivaa kun otit haasteen vastaan.

      Poista
  4. Kiva, että otit haasteen vastaan! Kiva lukea vastauksia, tullaan paremmin tutuiksikin niiden myötä.

    Mukavaa alkanutta viikkoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla vaan ei ollut kuvia ollenkaan sinne vastauksiin laittaa. Ja olen kyl vähän aloittelija näissä linkitystouhuissakin. Aina pitää teinejä pyytää apuun. Mut sain kuitenkin vastaukset laitetuksi.:):)

      Poista