keskiviikko 13. maaliskuuta 2013

BABY MERINOA BEIBILLE


Tämän takin sain viimeinkin valmiiksi tänään. Aloitin neulomaan kuukausi sitten ja pääntien resoria vailla oli sit näin kauan, kunnes aamulla pikaisesti neuloin loppuun ja iltapäivällä laitoin sitten napit.


Nappivaihtoehtoina oli joko nää ruskeat puunapit, keltaiset tai oranssit muovinapit, mut kun tää tulee pojalle, niin laitoin sitten ruskeat. Menee samalle pojulle, jolle tein mustan takin jossa värikkäitä nalle-nappeja. Neuletakkien tarve on jatkuvaa lasten kasvaessa ulos entisistä neuleista. Ja meidän porukoissa kun neuletakkeja ja yleensäkin villavaatteita pidetään ihan jokapäiväisessä käytössä. Onneksi eivät jää kaapin perukoille lojumaan.

Dropsin Baby Merinoa hurahti tähän 125g. 
Tänä vuonna on lankoja varastoistani muuttunut neuleiksi 3370g. Kaikki muut olen itse neulonut paitsi tuo tyttären neuloma valkoinen pusero, johon meni 450g. Enkä ole tänne ihan kaikkia jaksanut laittaa, kun niitä samanlaisia on useita, esim siksak-myssyjä, sukkia ja lapasia.

Ja tiedän senkin, että moni neuloo vielä enemmän ja isoja töitä, mutta minulla vielä työnteko haittaa harrastamista.  Kesän tullen into varmasti vähän hiipuu, jos lämmintä riittää. Sitten onkin sadepäivänä ihanaa istua kutimen kanssa kiikkustuoliin ja vähän levähtää.
Maalaistalossa kesä on tavattoman työntäyteinen ja kiireinen.

10 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos. Jospa se vauveli tykkäis tästä. Ja vauvelin äitikin.

      Poista
  2. Kauniin sininen takki. Meilläkin neuleet on kovassa käytössä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun tekee ihan perusneuleita ilman mitään kommervenkkejä, niin saa todella pidettäviä ja käyttökelpoisia vaatteita pienille. Tykkään näitä neuloa.

      Poista
  3. Juu tää oli 17. takki vuoden sisällä lähes samalla mallilla. Vielä ois tilaus kahdesta keltaisesta ja ehkä vihreästäkin. Nyt vähän isommille, vuoden ikäisille.

    VastaaPoista
  4. Kauniin värinen ja ajaton malli. Tuosta on vuosien mittaa iloa ja lämpöä monelle !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ajansaatossa hyväksi osoittautunut tuo malli. Ei kai niitä muuten kinuttais aina ja aina vaan neulomaan "se samanlainen ku aiempiki takki". Ja lankakin pitää olla ehdottomasti konepestävää ja kutittamatonta.

      Poista
  5. Kauniin värinen villatakki vai niinkö se sanotaa nykyisin. Kyllä sitä valmista tulee kun ahkeroi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No villatakki se on meillä päin. Näköjään sitä aina jotain pientä valmistuu kun koko ajan on puikot hyppysissä. Isompaakin ois tilauksessa.

      Poista