keskiviikko 29. elokuuta 2012

SYYSPÄIVÄN KULTA JA KESÄN VIHREYS


























Yhdestoista neuletakki lähes samalla mallilla tänä kesänä. Niistä muista oli kuvat entisessä blogissani ja nyt ne ovat bittiavaruudessa. Toki omalla koneella ovat tallessa.

Tässä on lankana Dropsin Baby Merino. 105g ja puikot resorissa 2,5 ja sileässä osuudessa 3. Tyttäreni poikavauvalle neuloin puolitoista vuotta sitten tästä langasta takin ja tytär kertoi takin olleen käytössä lähes päivittäin niin kauan kuin suinkin vain päälle mahtui. Keväällä näin takin ja se oli edelleen kuin uusi lukuisista pesuista huolimatta.

Langat ovat minulle mysteeri edelleen. Miten jotkut kalliitkin langat nyppääntyvät käytössä heti ja eka pesun jälkeen ovat kuin lattialuutuja. Toiset taas kestävät ja kestävät ja pinta pysyy siistinä vuosienkin käytön jälkeen. Olenkin hamstrannut tätä lankaa useita kymmeniä keriä erui värejä, laatuun kannattaa satsata. En halua neuloa kertakäyttövaatteita.

1 kommentti:

  1. Nätti takki. Kyllä villa on paras lämmittäjä.
    Komeat on myös nuo edellisen postauksen sukat.

    VastaaPoista