keskiviikko 3. joulukuuta 2014

TARVIIKO TONTTULAKIN OLLA AINA PUNAINEN?


Tonttulakki pienelle pojalle. Lankana Adriafilin Cheope ja menekki jotain vähän yli kerällinen. 100% puuvillaa.

Selailin tuossa uutta Neulo-lehteä ja sieltä löytyikin samanlainen tonttulakki neulottuna 7-veikasta. En ymmärrä, miten tuosta kutisevasta langasta voi joku edes suositella tehtäväksi pienen lapsen päähän myssyä. Ei mun kakarat ja kakaroottenkakarat ois kyllä suostuneet sekuntia kauemmin  pitämään 7-veikka tai Nalle myssyä päässään.  Tai saahan sitä ohjeita tehdä langalle kuin langalle, vaikka piikkilangalle, neulojahallahan on valta valita mistä mitäkin neuloo. Onneksi sitä saa puuvillaa ja merinovillaakin aika monesta lankakaupasta. 
Tämä lakki pysyi 8kk:n ikäisen päässä eikä kiskonut sitä koko ajan pois.
Isompi teini neuloi tämän. Viime vuonna teki isoveljelle samanlaisen punaisen ja se mahtuu vielä isoveljen päähän. Nyt äiti halusi pienemmälle vihreän. Ja ohjetta ei tähänkään ollut, ihan on itte kehitelty.

2 kommenttia:

  1. Kiva tonttulakki ja värikin on ihana. Minäkin olen miettinyt tuota lankaa....
    Kivoja vanttuitakin olet tehnyt =))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvin näytti asiansa ajavan tuo vihreäkin. Olen tuosta Cheopesta muutaman kesämyssyn neulonut ja hyvin on toiminut niissäkin. Puuvilla on ihanaa kesäpipoissa.

      Poista