tiistai 9. joulukuuta 2014

KUN EI KAUPASTA SAANUT MIELUISTA ÄITIYSTAKKIA, NIIN OMMELLAAN SITTEN ITSE





Tytär ompeli itselleen äitiystakin, kun kaupasta ei mieluista löytynyt. Sokoksella olisi ollut saman tyylinen takki , mutta hintaa oli pitkästi toistasataa euroa. 
Kangas on nurjalta tuulenpitäväksi laminoitua villakangasta ja reunukset keinonahkaa. Nappeja ei ole vaan takki pysyy kiinni vyöllä muotoilunsa ansiosta.  Kangasta meni takkiin 2,4m ja kaikki tarvikkeet ovat Eurokankaasta. Hintaa tarvikkeille tuli n. 50e.
Näissä sääolosuhteissa tarkenee kuulemma hyvin tällaisellakin takilla. Vähän pyörällä ajaessa tuntui viima mutta ei pahasti.
Kaavat tytär teki itse omien mittojensa mukaan.


8 kommenttia:

  1. Takki on kaunia ja masu ihana. On se hyvä taito kun osaa ommella. Minä ja ompelukone emme tule oikein toimeen.. Jotain helppoa saan aikaiseksi. Tulosta ei kannata kuitenkaan tarkistaa kovin tarkasti..

    VastaaPoista
  2. Tytär onkin alan ammattilainen ja työkin on vaatetusalalla. Sieltä hän niitä ideoita poimii omiin tekeleisiinsä. Ompelu on hänen heiniään, ei jaksa innostua neulomisesta.

    VastaaPoista
  3. Todella kaunis takki ja niin uniikki, ihana:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ei tule kyl toista samanlaista jonkin toisen mamman yllä vastaan.

      Poista
  4. Onpa hyvännäköinen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minunkin mielestäni tää on kaunis. Ja sopivan kevyt kuulemma kun ahdistaa paksut takit tässä vaiheessa.

      Poista
  5. Taitava tytär, ja erittäin hyvänmallinen takki. Kantajalleen sopiva.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tytär ON taitava ompelija. Muistan, kun hän oli kaksikymppinen ja lähti miniäkokelaan kanssa kaupunkiin hakemaan kangasta miniän kotelomekkoon. Kankaan kanssa tulivat kolmen aikoihin kotiin ja kun mie tulin seitsemän aikaan navetasta oli mekko jo sovituskunnossa ja kaavatkin oli itte tehnyt mittojen mukaan. Hän on myös nopea ompelija, taito on sormissa. Nyt toistakymmentä vuotta myöhemmin ompelu on jo rutiinia ja uskaltaa ottaa isompiakin haasteita vastaan. Perhe ja työelämä tietystikin tuovat rajoitteita ja vauvelin syntymä katkaisee vähän ompeluharrastusta, vaikka sekin on jo rutiinia.

      Poista