lauantai 20. syyskuuta 2014

KOLME ALOITUSTA JA NYT VALMIS


Kolmas kerta toden sanoi. Vihdoinkin valmiina ja odottamassa matkaa Pirkanmaalle. 
Kyllä oli viheliäistä tuo mustan raidan neulominen, kun ei enää illalla nähnyt yhtään mitään. Meinasi paniikki iskeä, että onko aurinkoisia päiviä enää tälle syksylle niin, että tämän saisin valmiiksi.  Ikkunan edessä seisoin eilenkin ja noita resoreita kakkosen puikoilla tikutin. Kyllähän ne neuloin sitten, kun sain ensin kerätyksi silmukat nappilistaan ja pääntiehen.

Lankaa meni 140g, Dropsin Baby merinoa 2,5:n puikoilla.
Sukkia tein tässä välillä aina iltasella, ne pitäisi vaan päätellä ja kuvata sitten.
Nyt sitten neulon vielä yhden mustan. Tähän asuun soppelin norjalaismyssyn johon pitäisi tupsu kehitellä. Onneksi se tulee vaikka silmät ummessa, kun niin monta olen nyt niitä neulonut. Sen jälkeen taidan uskoa, että pimeä on tullut ja siirryn muun värisiin lankoihin. Onneksi niitä muita värejä riittää.

9 kommenttia:

  1. Voi kun kaunis neuletakki ja aivan suloiset napit:-). Jospa niitä aurinkopäiviä olisi paljon tälle syksylle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kanneli. Nappeja pähkäilin pitkään mutta nuo sitten valitsin kun näyttivät parhaimmilta.

      Poista
  2. Ihana ja niin raikkaan näköinen villatakki. Kivat napit =))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Rantapuikko. Tuo musta-valkoinen näyttää olevan nyt kestosuosikki. Toinenkin takki tuli tilaukseen, saa nähdä miten sen näkee neuloa. Siihen laitan kyllä yhdet musta-valkoiset lehmänapit.:):)

      Poista
  3. Kaunis takki tuli. Musta on kyllä haastava väri nähdä hämärässä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Saga. Mutta sanopa noille nuorille että EI mustaa talvea vasten. Täytyy nyt alkaa keksimään lisää hyviä valonlähteitä pirttiin, kun ei enää voi pihalla neuloa.

      Poista
  4. Aivan ihanan neuletakki =) Minäkin kudon mielelläni kaikki mustaa lankaa vaativat käsityöt kesällä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Milli! Takki olikin oikein sopiva pienelle pojulle. Onneksi nuo mustat on nyt neulottu ja saan siirtyä väreihin.

      Poista