Ensimmäinen muistutus siitä, mikä aika alkaa olla taas käsillä. Lattiallamme pyörii tänä iltana tällainen pikku-tonttu, jolla ikää 11kk. Äitnsä halusi ihanalle tontulleen oikein neulotun hiippapipon ja niinpä teini, kummitäti , sai alkaa neulomispuuhiin.
Lanka on Cataniaa, 100% puuvillaa ja menekki 120g. Tupsuun jotain akryylilankaa, että on kevyt. Puuvillalangasta olisi tullut liian raskas tupsu.
Ihana tuli, eikös vain?
Muutakin on neulottu, minä ja teini. Hyväntekeväisyyteen tällä erää. Mutta niistä vähän myöhemmin, kun nähdään ensin kelpasivatko neulomisemme sinne.
Uusia lukijoitakin on taas tullut. Tervetuloa Jenna, Ihalaiska, Saila ja Hilkka seuraamaan blogiani.
Oi mikä ihna pikku tonttu. lakki on upea, ei mikään Kiinassa huonosti ommeltu vaan oman kummin neuloma.
VastaaPoistaLakki on kyllä ihana ja hyvin pysyi pikku-tontun päässäkin.
PoistaAivan ihana!!Just semmonen mistä E:n kanssa oliki puhetta et oispa hieno jouluksi saada tuommonen tonttulakki.Nyt ku malliki ois valmiina nii saiskohan tuota iteki aikaseksi vaikka tuolle pienimmäiselle tehtyä tuommosen.Neiti tuskin antaa olla minkäänlaisen lakin päässä niin turha lienee tehdä edes tuollasia hienouksia hälle ja isommat pojat ei myöskään välttämättä tykkäis.-H-K
VastaaPoistaEi muuta kuin koko sakille uudet tonttulakit neulomaan. Kyllä ne päässä pysyy, kun vähän nakittaa joulujutuilla. Neitikin ois niin söpö pitkä, punainen pipo päässään.
Poistasuloinen pikku tonttu <3 kuukauden verran nuorempi omaa veitikkaani ;)
VastaaPoistaNiin, vuosi sitten oli jännitystä ilmassa just itsenäisyyspäivän aikaan. Ja nytkin on uusi pieni tyttötonttu syntynyt sukuun savonmaalla. Hänkin taitaa saada samanlaisen pipon, äitinsä kun on alan ammattilainen käsitöiden saralla.
PoistaSöpö pikkutonttu ihana tonttulakki päässään =))
VastaaPoistaNuo pienet on niin ihania just tuollainen hiippapipo päässään.
PoistaTuo on kyllä hieno! Säästäpäs minullekin yksi kerä lankaa jos sulla vielä on jäljellä niin kudon pikkuisen hiippalakin tälle pienelle joulutontulle :) M
VastaaPoistaTaisi just yksi kerä jäädä lankaa. Osaatko niin pientä tehdäkään, vaikka onhan se tyttyräinen jo muutaman viikon ennen kuin pääset lankakorilleni. Miepä säästän tuon kerän .
PoistaKyllä minunkin pikkutontuille kelpaisi tuollaiset jouluksi. Hmmm, pitääköhän sitä laittaa puikot heilumaan. Paitsi ei taida tuo isompi tonttu meilläkään tykätä ja pienempikään tuskin antaa olla lakin päässä. -J-
VastaaPoistaEi muuta ku puikot töihin. Jos itsenäisyyspäivänä otat langat täältä ja heti aloitat, niin jouluna on teilläkin pikkutonttuja punaisissa itetehyissä hiippalakeissaan. Nopeaan noita kutoo.
Poista