Huh! Kirjoneulepeikko selätetty. Näitä olen neulonut viimeksi silloin kun isompi teini oli pari vuotias eli 14v sitten.
Tytär pyysi puna-valkoisia polvisukkia ja miehän lupasin. Mitäpä sitä ei äiti lapselleen tekisi kun kauniisti pyydetään.
Näitä neuloin kauan ja hartaasti, käsikin välillä kipuili, mutta eilen viimeinkin sain valmiiksi.
Lanka on Vetoa ja sitä meni 160g. Puikot 3 koivuiset. Nyt uhmaan luontoa ja aloitin aamulla mustia Veto-sukkia ukkokullalle. Täytyy vain hankkia hyvä lamppu neulontatuolin viereen, että näkee. Ja on muutakin mustaa aloitettu. Villahousuja tyttären kolmivuotiaalle, kun aloittaa päivähoidon viikon päästä, niin tarvii lämmintä toppapuvun alle. Kummallista, kun nuo nuoret äidit haluaa aina välillä mustia vaatteita. No, neuloishan niitä kun näkisi jotain.
Kauniit sukat,kelpais minullekkin.
VastaaPoistaTykkään kyllä itsekin näistä. Punainen on niin tähän vuodenaikaan sopiva väri.
PoistaTosi kauniit sukat,
VastaaPoistaKiitos!
PoistaHienot ovat. Veto on kyllä hyvä lanka.
VastaaPoistaTein joskus otsalampun valossa jotakin mustaa. Kokeile.
Jotenkin oli ihanaa neuloa Veto-langasta tällaista. Ehkä 7-veikka, mitä ensin ajattelin ,olisi ollutkin liian paksua.
PoistaTuo otsalamppu olisi varmaan hyvä, täytyypä kokeilla.
Kauniit sukat! :) Meikä tekee niinkin kirjoneuletta, en kylläkään rakasta, mutta mustan tekeminen on aika mahdotonta. Nyt on puikoilla tumman sininen, joka on melkein yhtä hankala nähdä kuin musta.
VastaaPoistaMutta oletpa sinä ahkeroinut monenlaista kaunista lämmintä, joita esittelet tuossa alempana. Minä en meinaa ehtiä blogikierroksia tekemään samaan tahtiin kuin aiemmin, mutta katson sitten kaikki uudet kerralla.
Tää oli tosiaankin sellainen kokeilu taas tällä saralla, et osaanko vielä kirjoneuletta. No menihän se. Mut tuo musta on tosiaan kinkkinen tällä valolla. Ja taitaa muutkin tummat värit olla yhtä hankalia.
PoistaNiin, ahkeroinut. Minulla on vain näitä ihan perusjuttuja, kun en ehdi mitään erikoisia luomuksia väkertämään. Mutta teen sitä, mitä eniten tarvitaan.
Upeat sukat! Suosittelen sitä Cloverin langanohjainta, jolla kirjoneuleen teko on kuin leikkiä, laitoin sulle yhden jemmaankin. Musta on tosiaan melkein mahdotonta kutoa, itse pyrin tekemään kesällä luonnonvalossa, mutta tehokas jalkalamppu kässänurkassa auttaa paljon.
VastaaPoistaKiitos! Hyvä kun laitoit jemmaan sen langanohjaimen. Tulen kyllä hakemaan heti, kun matka kulkee taas sinne päin. Ei se kirjoneuleen kutominen näihin sukkiin loppunut. Luulen,et toisetkin tyttäret haluaa kohta näitä eri värisinä. Mut mustia en ala tekemään,en.
PoistaJa siksihän tässä ollaan niin sokkona, kun mun hyvästä jalkalampusta paloi päre silloin myrskyllä. Muuta vahinkoa ei tullut, onneksi.
hienot sukat ☺
VastaaPoistamustaa lankaa kyllä olisi, mutta ei tekijä
Kiitos! Parasta se on jättää mustat nyt odottamaan valoisampaa aikaa. Eikös se jo parin kuukauden kuluttua ole päivä jo jatkunut kummasti. Ja nyt tarvitaan iloisia värejä pimeyden keskelle.
PoistaKyllä ihanat joulunpunaiset sukat!
VastaaPoistaNiin, joulunpunaiset. Minustakin tämä on sitä oikeaa joulunpunaista. Jotkut tykkää et enemmänkin tummanpunainen on sitä jouluista väriä. No makuasiahan se on.
PoistaOmpas kauniit sukat niin joulunpunaiset.
VastaaPoistaKiitos! Niin minustakin tää on sitä joulunpunaista.
PoistaKauniit jouluiset sukat.
VastaaPoistaKiitos! Näitä olikin kivaa neuloa, vaikka kaksi viikkoa tikutinkin.
PoistaNätit sukat.
VastaaPoistaMinä en hirviä neuloa mustasta mitään pimeän aikaan. Ei kertakaikkiaan ole neulomisilosta tietoakaan silloin, kun ei näe yhtikäs mitään ;(
Kiitos! Sitä miekii ihmettelen mikä saa minut aina just tähän aikaan tarttumaan mustaan lankaan. Vuosi sitten neuloin yhdelle tutulle mustasta Stepistä miesten sukat ja olihan se tuskaa kun ei nähnyt mitään.
PoistaEi sitä näköjään opi enää mitään näin vanhana.
Kauniit sukat! :) Lapselleenko ne äidit niitä mustia neuleita haluavat? Minusta vähän outoa, lapsella kyllä saa olla kirkkaita ja värikkäitä vaatteita. :) Minulta jos pyydettäisiin lapselle mustaa neulomaan, niin tekisin piruuttanikin oikein sateenkaarenkirjavat. :D
VastaaPoistaNo lapsillepa hyvinki. Tyttären kolmivuotiaalle mustat villahousut ja vuoden ikäiselle pikkusiskolle musta villatakki, johon värikkäät napit. Neuloisin kyllä muuten, mutta en nyt pimeänä aikana. Tosin en saanut mustaa merinovillaa tähän hätään siihen takkiin, niin teini aloitti luonnonvalkoista ja siihen tulee jotkut ihkut isot napit. Mustan saa sitten tietysti, kun kesä jo painaa päälle.
PoistaMieluiten miekii kyllä noita värikkäitä tikutan, kuten olet blogistani huomannut.
Kauniit ja jouluiset sukat =))
VastaaPoistaNiin mitähän se äiti ei tekisi...
Kiitos! Niin sanopa muuta. Neuloo mustaa vaikka sokkona.
PoistaKauniit villasukat, hienoa että selätit kirjoneulepelon....
VastaaPoistaKiitos! Onhan se kummitellut tuo kirjoneule mielessäni ja nyt olen ikionnellinen, kun se onnistui ihan kohtuullisen hyvin. Mut ei tässä vielä uskalla mitään seisemällä värillä alkaa tekemään.
PoistaIhanat joulunpunaiset sukat :)
VastaaPoistaKiitos!
PoistaKyllä on komiat sukat, näillä kelpaa tepastella vaikka vähän on viileätkin tuvan lattiat! Kiitos!
VastaaPoista-Salla
No juu, jouluiset on kyllä. Ja jos ei ole sopivat, tehdään uudet. Kyllähän noita jo tarviikin ,kun pakkasta -15 täällä.
PoistaTosi kauniit, ihanat sukat!
VastaaPoistaKiitos! Kyllä tuo puna-valkoinen on nyt niin ajankohtainen.
PoistaVoi miten komeet sukat. Kyllä mullekkin kelpais :) -J-
VastaaPoistaEi muuta ko jalakoja mittaamaan ja mittoja tänne päin niin sukkia alakaa ilimestymmään. Ku tuo käsiki on nyt paremmassa hapessa ku aikoihin, kestää tikuttaa.
PoistaKauniit sukat! -R-
VastaaPoistaSulle tieten pitää valkoiset olla. Mustia en ala kutomaan, paitsi tuon tähtikuvion verran vois armahtaa.
PoistaVoi miten kauniit sukat olet taas tehnyt. Minä se en saa tuollaisia aikaiseksi. Joten meillä on molemmilla ne omat osa-alueet !
VastaaPoistaKiitos! Aikaahan näissä meni mutta valmiiksi sain. Nyt ois toisillekin tyttärille tilausta mutta joulukiireet painaa päälle.
PoistaJa kyllä se on hyvä juttu, ettei kaikki neulojat tee samaa koko ajan. Eikös se ole tämän homman suola, kun jokaisella on se omin alue, mistä tykkää. Sinulla virkkuu ja minulla neulominen. Yhtä arvokasta ja tärkeää ja mielenkiintoista molemmat.
Hienot tuli polovisukista. Mun pitäs kans selättää kirjoneulepeikko, enpä oo juurikaan niitä teheny ku jotaki pientä joskus "satavuotta" sitte. ;)
VastaaPoistaMustan neulomiseen otsalamppu otalle, ni johan näkkee neuloa. Tai sitte tosi hyvä lamppu viereen.
Kiitos! No on nää kyllä minustaki ihan oikian näköset kirjoneulepolovisukat, vaikka melkein sata vuotta on minunki edellisistä kirjoneuleista. Ja tytärki tykkäsi.
PoistaAinaki kolome lamppua pitää mulla olla että näen mustaa. Varsinki jos pitää purkaa ja sitte kerätä silmukoita, niin en kyllä näe yhtään mitään. Millonhan sitä oppis tikuttaan ne ukon mustat sukat keväällä tai kesällä ku valo riittäis hyvin.