perjantai 26. heinäkuuta 2013

PAKOLLINEN LEPOTAUKO KÄSITÖISTÄKIN









Niin sitä sitten ollaan työntekokiellossa pari viikkoa. Käsi kuvattiin ja kahden viikon kuluttua on taas kontrollikäynti  työterveyslääkärillä. Äkästä kipulääkettä sain ja sen voimalla nyt mennään, että pystyy nää päivittäiset hommelit jotenkin tekemään. Käsitöitä ei paljon uskalla aatellakaan, liekö jännetuppitulehdus vai mikä ranteessani nyt, joten parasta on lepo. 
Kun ei pysty neulomaan niin etsiskelin kuvia koneeltani ja haaveilen lomasta järven rannalla. Näin kauniissa maisemissa on joskus kesää vietetty niin, ettei iltamyöhälläkään oikein malttanut sisälle mennä. Meitä oli varmaankin nelisenkymmentä henkeä iltaa istumassa ja grillailemassa. Olihan se ihanaa, kun oli lämmintä ja vesi järvessä kuin linnunmaitoa ja sääskiä ei ollut yhtään ja sai syödä hyvää ruokaa ja juoda limunaatia päälle.
Voi kun sais tuon elää uudelleen. Muistoissa se kyllä säilyy aina.

20 kommenttia:

  1. Nyt sitten vaan parantelet kättäsi, oikein hyvää toipumista:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! niin kai tässä täytyy tehdä, kuunnella tohtoritätiä ja ottaa lunkisti vähän aikaa.

      Poista
  2. Kauniita ja tunnelmallisia kuvia. Tuon kaltaiset muistot ovat ihania.
    Paranemisia, käsijutut ovat aina ikäviä, mutta pakottavat huokaisemaan ja lepäämään.
    Mukavia kesäpäiviä sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! onneksi kuvat säilyvät ja voi niiden myötä palata vähän menneeseen. Ja on se varmaan mullekin hyväksi vähän rauhoittaa tuota elämänmenoa. Pakollinen tauko on paikallaan kyllä.

      Poista
  3. tsemppiä ja paranemista kipeälle kädelle <3 jännetupintulehdus on minullekin tuttu juttu,ja ikävä vaiva kesä-aikaan...
    Nuo kuvat on aivan mahtavia,ihania kesäisiä kuvia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Jospa se tästä taas elämä kässätöiden parissa palautuu entiselleen. Enhän mie osaa pitkään olla ilman lankoja ja puikkoja.

      Poista
  4. Niin ihanalta näyttää vesi, tekis tosiaan mieli päästä pulahtamaan tuonne.
    Nythän sulla on aikaa suunnitella rauhassa seuraavia töitä kun ei niitä vähään aikaan pääse tekemäänkään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä sitä vielä uidaankin tänä kesänä, kun on vielä tarpeeksi lämmintä. Ihana kesä jatkuu.....
      Juu älä puhu uusista suunnitelmista mitään. Keskeneräisiä on sängynaluslaatikko täynnä ja olkkarin pöytäkin pursuaa aloitettuja. Mut ihan vähän aattelin pitää taukoa. Het ku käsi tokenee sen verran niin alan kyllä kutomaan.

      Poista
  5. Vastaukset
    1. Kiitos. Sitä tässä toivotaan ettei neulomistauko olis kovin pitkä. Mikään muuhan ei ole niin tärkeää, eihän?:):)

      Poista
  6. Onpa hienot kuvat. Varmasti myös mukava muisto.
    Toivottelen hyvää "retriittiä" kipeän käden kanssa. Kyllä se siitä paranee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! viikko on mennyt eikä käsi ole yhtään kummempi. Vielä toinen viikko saikkua. Ja pitäis herukatkin poimia, kukahan nekin poimii vai jätänkö räkäteille:):)

      Poista
  7. Voi miten upeita kuvia!!
    Parantele kätesi ja sitten taas neulotaan:)
    Hyvää alkavaa viikkoa kuitenkin sinulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kesällä saa niin ihkuja kuvia kun vain jaksaa kameraa raahata mukana.
      Kyl mää ihan pikkuisen neuloin viikon aikana, mut en joka päivä. Käsi on niin kipee, saas nähdä mikä siinä niin kiikastaa.

      Poista
  8. Lähes vuosi siittä ku viimeks oon missään käsityöblogissa käyny. Aika mennee tätä nykyä niin nopiaa, ettei oo ehtiny neulomaan juuri mittään. Nyt ku ilimat on kääntyny viileämpään päin ja alakaa syksy tulla, niin kas kummaa ku alakaa taas kiinnostaa mitä neulerintamalle kuuluu.
    Tosi palijon kauniita pipoja, sukkia, takkeja jne. oot teheny vuojen aikana. Kurja nyt tuo sun käsivaiva, toivottavasti syy löytyy ja apu siihen. Kädetönnä on elämä aika hankalaa ;) Mukavaa syksyä sinulle ja katotaan ehinkö ommaa blogia vielä joskus päivittää.
    Terv. Näppi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Usein olen blogissasi käynyt kurkkimassa ja miettinyt mitä sinulle kuuluu. Välillä kyllä tuntuu sellaista blogiväsymystä täälläkin, mut vielä olen aina blogia päivittänyt vaikka en ihan kaikkia neuleita jaksa kuvatakaan.
      Nyt olen vielä pari viikkoa saikulla, mut pikkuisen olen jo neulonut sen mitä käsi tuettuna sietää. Jospa tässä vielä neulotaan entiseen tahtiin. Ja jos syksymmällä nähtäiskin vai?

      Poista
    2. Toivottavasti nähdään! :) Jospa käden oirelulle löytyy syy ja hoito myöskin, että pystyy neulomaan. Eihän niin muusta väliä. ;)

      Poista
    3. Kyllä se neulominen on niin kamalan tärkiää, ainaki minulle. Ja käsi alkaa nyt vähän totella. Varmaankin siksi kun olen sinnillä neulonut vaan menemään. Eikös se oo oikeaa kunnon jumppaa tuo tikuttaminen?
      Kyl meidän pitää nähdä syssymmällä, päätetään niin......

      Poista
  9. Voi kurja tuon käsivaivan kanssa. Sitä kun noita käsiä tarvii niin monessa työssä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se elämä vasemman käden varassa vähän kinkkistä. No eiköhän tästä vielä neulontakäsi tule, kun jaksaa levossa nyt pitää. Pakko aina jotain tehdä mut raskaampia en ole kädelläni nostellut.

      Poista