lauantai 6. heinäkuuta 2013

NEULONTAA MAALAUSTALKOIDEN LOMASSA


Tytär neuloi tulevalle esikoiselleen villahousut Lanettista. Tyylilleen uskollisena mustaa ja valkoista. Lankaa meni 74g  ja 2,5 puikot.
Nää on kyllä ihanat.

Toinen tytär virkkaa. On tehnyt näitä virkattuja paksuhkoja takkeja hupulla ja ilman pienille mukeroille. Omille ja vähän toistenkin. Tässä tulee sille toisen pienelle Kaksinkertaisesta Ulrikasta kauluksellinen takki.


Kolmas tytär neuloo mustia villahousuja tallveksi omalle syysvauvalleen. Lanka on Vuorelman Vetoa.


Omilla puikoilla on jälleen keltaista. Schachenmayrin Soft Woolista. Tuttavan puolitoistavuotiaalle tyttärelle. Tällä osallistun Leilan kurinhaasteeseen, mikä jatkuu aina elokuun loppuun asti. Luulen, että valmistuu siihen mennessä.


Tässä virkkaajatyttären jo valmis takki omalle pienelle tyttärelleen. Lanka Novitan Siiriä, 100% akryylia ja 2 kerää meni..


Musta-valkoisten villahousujen pariksi tytär neuloo punaista puseroa.  Lanka Gjestalin Knoppia. Ostettu vuosia sitten Lankamaaillmasta. Aivan ihana lanka tämäkin, mutta harmi kun sitä ei saa enää.

Niin meillä on menossa talonmaalaustalkoot tämän viikonlopun aikana. Vävyt, oma poika ja talon isäntä päättivät maalata talon nyt. Se on ollutkin huonokuntoinen jo vuosia, kun talolla on ikää kuitenkin yli kaksikymmentä vuotta. Etelänpuolihan se aina ensimmäisenä rapistuu ja ikkunanpieletkin kaipaavat uusimista. Seitsemän ukkoa , yksi oma likka ja liuta mukeloita häärää ulkona talon kimpussa. Minä ja kolme likkaa huolehditaan talkooporukan muonituksesta. Tietystikin neulotaan välillä aina, kun nytkin on taivas pilvessä ja ulkona ei kaikille ole puuhaa.  Suunnattoman suuresta lankavarastostani löytyivät kaikkiin edella kuvattuihin töihin langat. Ovat likat jo oppineet hyödyntämään äidin lankalootia.
Nämä on muuten aivan ihania tällaiset projektit. Kaikille on mieluista tekemistä ja saa samalla kuulumiset vaihtaa ja suunnitella uusia kekkereitä. Minä niin tykkään.

8 kommenttia:

  1. Teillä on oikea neulontakerho koossa :) Mukavahan siinä on samalla kuulumisia vaihtaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli todella oikea neulontakerho, kun oli olkkarin pöytä täynnä lankoja. Ja välillä keriä pyöri lattiallakin, mistä 9kk ikäinen oli oikein mielissään.

      Poista
  2. Kiva tapa saada perhe yhteen ja kuulumiset vaihtaa:) Kyllä sen huomaa miten tärkeää on esim. omalla kohdalla pitää siskoon yhteyttä nyt ja olla vuoroin tekemisissä, kun hän muutti paljon lähemmäksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Talkoot on niin kivoja kokoontumisia. Ja kun on iso perhe, niin ammattilaisia löytyy joka lähtöön. Vävyt jo suunnittelivat elokuulle katonkorjaustalkoita, kun huopakattokin kaipais vähän paikkuuta.

      Poista
  3. Mukavalta kuulostaa tei perheen neulomis ja maalaus talkoot.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli meillä oikein mukava viikonloppu ja jokaisen elämäntilanne tuli päivitetyksi. On suuri rikkaus, kun on lapsia ja miniöitä ja vävyjä ja pieniä lastenlapsia meillä "vanhoilla homekorvilla" päivien piristeenä aina välillä.

      Poista
  4. Mukavaa on kutoila yhdessä.. Ihania töitä, tykkään noista villahousuista =))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kimppakutominen on kyllä ihanaa. Tuntuu, että tulee nopsaan valmista kun saa jutella samalla. Neulomisesta ja langoista etupäässä.

      Poista