Vaikka tässä on mennyt melko pitkään noissa marjastuspuuhissa, niin siltikin sain valmiiksi tänään tämän takin. Ei olisi kyllä muuten valmistunut, mutta kun sain käteeni jonkin sortin rasitusvamman, enkä voinutkaan enää tänään lähteä mustikkametsään, niin sitten Ibusalin voimalla yritin tikuttaa resoreita takkiin. Onneksi sain käteni tuettua kiikustuolin käsinojaan tyynyn päälle sen verran, että kipu ei paljon tuntunut. Koko kesän olen tuntenut ,ettei käsi ole entisenlainen, ja nyt se räjähti sellaiseen tuskaan tuon mustikan poimimisen ja perkkuun takia, että huomenna menen työterveysslääkärille näyttämään kättäni. Kurjaa kun nukkuminenkin on hankalaa kivun takia. Ja aamulla varsinkin käsi on ihan jumissa. Navetassakin on pakko käsiään käyttää, joten senkin takia on aiheellista saada jotain apua. En tiedä olisiko totaalinen lepo vai jumppa vai mikä nyt parasta hoitoa. No huomenna se selviää.
Tämä takki on tuttavan kaksivuotiaalle tyttärelle. Langan ostin aikoinaan Pohjolan Langasta ja sitä meni 250g. Niin, taisi olla Schachenmayrin Soft Woolia, merinovillaa, oikein pehmoista ja kutittamatonta. Toinen takki jo tästä langasta.
Puikot oli 3 ja 3,5.
Tällä osallistun Leila-mumman kurinhaasteeseen "yksivärinen". Linkitystä en osaa, kun teinit ei ole kotona, mutta jospa se tästä löytyy.
On mulla toinenkin yksivärinen puikoilla. Se on vihreää joustinneuletta.
Sitten on valmiina raitaiset villahousut ja toiset on kohta valmiina. Ne on neulottu -70-luvun Pirta Purppuri langasta, punavalkoista raitaa. Kuvaan ne sitten kun saan mannekiineja taas vieraaksi tänne mummulaan. Tulee niin paljon paremmat kuvat neuleista, kun ne on oikean kokoisen käyttäjän yllä.
Tällaista tällä kertaa.
Olet sinä vaan ahkera neulomaan. Toivottavasti se sinun kätesi ei käy enää kipeämmäksi vaan alkaa paranemaan. Ei taida ehtiä lepuuttamaan kun näkyy noita lehmiäkin olevan noin paljon.
VastaaPoistaJos niitä apinoita vielä haluat, niin niitä on valmiina aikamoinen kasa, on vara vähän valitakkin :)
Varmaankin käsi tuli kipeäksi kun en ole kesällä paljoa neulonut:):). Eikös se tikuttaminen ole sitä parasta lääkettä kaikkin vaivoihin. Nyt sain kaksi viikkoa saikkua, niin jos vähän vois lepuuttaa kättä maatalon töistä.
PoistaKyllä onkin kauniit neuleet,ihanan keltaiset.
VastaaPoistaVoi tuota siun kättä, hoida ihmeessä se kuntoon.
Mukavaa viikonloppua:)
Juu kyllä nyt käsi lepää. Tohtori katsoi ja antoi kunnon tulehduskipulääkkeet, niin pärjää sen pari viikkoa. Katsotaan sit mitä jatkossa.
PoistaKättäsi minäkin ajattelen...ettet vaan liikaa rasita. Neulehan on valtavan ihana, lämmin ja kauniin värinen.
VastaaPoistaKiitos kun tulit mukaan kurinhaasteeseeni ja onnea arvontaan.
Mukavaa viikonloppua.
Ei kai neulomalla voi kättä rasittaa, vai voiko?:):):) Kurinhaasteeseen aloin kun oli niin kiva ja helppo aihe ja aikaakin annoit. Eiköhän se käsikin tässä tule taas kuntoon kun saa vähän lepoa työhommista.(ihan pikkuisen aion vain puikkoja heiluttaa:)
Poistaihana takki !
VastaaPoistaKiitos. Miekii tykkään keltaisesta.
PoistaYksinkertaisuudessaan kaunis takki!
VastaaPoistaNiin eikös se yksinkertaisin ole aina kaunista. Ja on ainakin monikäyttöinen.
PoistaKaunis villatakki yksinkertaisuudessaan. Silmä lepää.
VastaaPoistaOis niin kivaa joskus neuloa vähän monimutkaisempaakin, mut nuoriso haluaa aina ja aina vain näitä perusjuttuja. Onneksi sentään värejä saa olla ettei aina vain luonnonvalkoinen-beige-ruskea -linjaa mennä.
PoistaHarmi, että on käsi kipeä. Malttia sen paranteluun!
VastaaPoistaItselläni on kokemusta vasemman ranteen osalta. Jännetuppitulehdus. Ihan neulomisesta se tuli. Onneksi ei ole uusinut.
Villatakki on hieno, kuten kaikki aikaisemmatkin.
Kyl se harmittaa kun paras työkalu sanoo sopimuksen irti. Vielä oikea käsi. Niin, oiskohan tuo se jännetuppitulehdus. Kummallista vaan kun se kipeytyi sitten kun neulominen jäi vähän kesätauolle ja alkoi nuo maalaistalon ulkotyöt. Olisiko mun pitänyt vaan entistä vauhtia jatkaa neulomista eli kun en päivällä ehtinyt, niin sitten yöllä. Voi kamala, en kyl uskaltanut tohtorille mainitakaan käsitöistäni. Sehän ois laittanut käden kipsiin etten vain vahingossakaan ota puikkoja käteen. No taitaa se maltti olla nyt valttia, olet ihan oikeassa.
Poista