Vaihdoin nuo isommat neulejutut välillä vähän pienempiin, että saa kädetkin levätä. En ole ikinä ennen tuota norjalaista lasten päähinettä neulonut ja nytkään en oikein älynnyt enkun kielisestä ohjeesta mitään, mutta kuvasta sain sen verran tolkkua et omien säätöjen jälkeen sain todella hyvin pikkuiseen päähän passelin myssyn. Sit kun olin kaksi neulonut, hokasin et onhan olemassa neulesanasto, jossa on suomeksi kaikki lyhenteet.
No hyviä näistä tuli, on jo testattu monen ikäisen vauvelin päässä.
Punainen on Dropsin Merino Extra Finea ja langanmenekki 35g. V.sininen on Merino Mixiä, villaa ja akryylia, 37g. Sit tuo Farkun sininen on Adriafilin Bucanevea, 33g. Puikot oli 3,5 ja 4 koivuiset.
Nää ei juuri esittelyjä kaipaa, niin ovat tutut monille. Itsekin näitä jo 30 v. sitten neuloin omille mukeloille. Turkoosi on Dropsin Merino Extra Finea ja sitä meni 39g. sama määrä meni oranssiin Bucanevea.
Tässä sitten lisää vielä. Ylin vihreä Merino Mixiä 34g, turkoosi Merino Extra Finea 35g, samaa lankaa myös fuksianpunaiset 43g ja33g, keltainen 42g ja v.punainen 35g. Alemmassa rivissä oleva vihreä on Adriafilin Genzianaa 27g.
Nyt seuraavaksi otinkin jo sukankudelmaa ja sainkin eilen toisen polvisukan valmiiksi. Tänään tikutan sit toisen ja varmaan teen vielä toisetkin polvisukat kun lankoja näyttää jäävän. Kyllä luulisin vielä villasukkiakin tarvittavan tän kevään aikana. Eihän se kesä oikeasti ala kuin vasta juhannukselta.
Hyvän näköisiä myssyjä. Voi kun minulla ei ole ketään, jolle tommoisen tekisi. ♥
VastaaPoistaNyt on niin ihanaa minusta kun on langoissa noita värejä, et innostuu vähän liikaakin noita pieniä juttuja neulomaan. Mut jospa ne pitäjänsä löytävät.
PoistaKivan mallisia ja todella somia myssyjä olet neulonut:)
VastaaPoistaNää on kyllä todella hyvän mallisia pieneen päähän. Tuo siksak ehkä joustavampi kuin norjalaismukaelma.
PoistaKauniita ja ihanan värisiä kaikki!
VastaaPoistaKiitos Leila. Väreistä tykkään, vaikka yhden mustankin neuloin tyttären pojulle.
PoistaOi miten on somia myssyjä! Pikkusia neuleita on niin kiva neuloa, mullakin vaan on tällä hetkellä niin kovin vähän tullut noita vauvauutisia lähipiiristä, ettei ole oikein päässyt pientä tekemään.
VastaaPoistaNäitä pieniä on välillä niin kivaa vaan neuloa, se on totta. Tulee nopeaan valmistakin.
PoistaKauniita ja värikkäitä neuleita. Itsekkin tykkään väreistä ja nythän niitä on saatavilla. Nuo myssyt ovat tosi hyviä ja päähän istuvia, ei ole tällähetkellä vain tarvitsevia pikkupäitä :) Tervetuloa lukijakseni, minäkin liityin sinun lukijaksi.
VastaaPoistaKiitos kun liityit lukijaksi. Noita myssyjä innostuin vaan tekemään ja heti yksi tuttavani halusi niistä viisi jemmaan tuleville lapsenlapsilleen. Kyllä aika näköjään tavaran kaupitsee.:):)
PoistaKyllä on kauniita kaikki.
VastaaPoistaKiitos. Itsekin tykkään noista väreistä.
PoistaMonta ihanaa pikkumyssyä =))
VastaaPoistaNiin kyllä se pieni on kaunista. Eikä tuhraannu aikaa kovin kauan näiden tekemiseen.
PoistaSinulle on sydäntunnustus blogissani:)
VastaaPoistaKiitos tunnustuksesta. Palaan siihen, kun saan perhejuhlat pois alta.
Poista