Tämän sain valmiiksi eilen ja tänään se lähti postipojan mukaan tyttären pojalle. Pitkään ja hartaasti neuloin, sillä mustaa ei enää tällä iällä meinaa nähdä millään. Eilen viimeisenä tein nappilistat ja kauluksen resorin ja kun oli oikein harmaa, pilvinen päivä, niin ikkunan ääressä seisoin ja kaksi lamppua oli lisävalona ja sittenkin teki tiukkaa nähdä silmukoita.
Hyvä mieli nyt kun on valmis.
Lanka on tässä Katian Merino Baby, jonka ostin syksyllä Kempeleen Kangasvillasta ja napit samalla reissulla Oulusta Ompelutalosta. Konepestävää merinovillaa on lanka ja ihanan tuntuista puikoilla. Kolmosen puikot ja resoreissa 2,5. Ei kai tästä muuta, sama malli kuin edellisetkin ja menee jo vaikka silmät ummessa tällaisen neulominen, kun oli 16. takki vuoden sisällä.
Nyt teen kuitenkin vähän pienempiä töitä. Siksak-myssyjä on valmistunut useita eri värisiä ja kokoisia ja eri langoista tietenkin. Ja jonkinlaisen Norwegian Sweet Baby Cap-myssynkin väkersin melkein kuvan perusteella, mut aion mallia vähän tuunata paremmaksi, et istuu hyvin vauvan päähän. Mannekiinejahan minulla riittää.
Kivasti nuo eriväriset nallenapit antaa neuleelle ilmettä :)
VastaaPoistaJuu miekii tykkäsin et napit on se piste iin päälle. On muuten sama nappi kuin tuossa edellä olevassa keltaisessa.
PoistaViimesenpäälle ihkut napit.. loihtivat ihanasti eloa pikku-herran villatakkiin:)
VastaaPoistaLöysin napit ennen kuin aloitin takkia ja päätin heti et nää laitan siihen mustaan, jos tytär saa pojun. Mun mukeloilla on niin yksinkertainen maku, että neuleet pitää olla ihan tylsiä perusjuttuja. Joten siksi yritän aina saada jotain jujua vaikkapa napeilla.
PoistaSinulla tuota porukkaa piisaa kelle neuloa :) Ei taida joutaa mumman puikot koskaan lepäämään :)
VastaaPoistaKyllä porukkaa piisaa. 24 on nyt pikku-napuja, joille tikuttaa, ja olisinkin aivan hukassa jos ei olisi kenelle neuloa. On se niin henki ja elämä minulle tuo lankasavotta, ettei päivääkään mene etten jotain neuloisi.
PoistaVai olihan se melkoinen tehdas sinullakin.
Kiitos, kun olet liittynyt lukijakseni jo joku aika sitten! Tulin tutustumaan blogiisi eikä tämä käyntini jää viimeiseksi, liityin nimittäin heti lukijaksesi. :) Kivoja käsitöitä teet, sytomyssyjäkin.
VastaaPoistaKiitos sinullekin , kivaa saada uusia lukijoita minunkin. Teen kyllä sytomyssyjäkin ja nuo edellä olevat ovat vielä lootassani, kun en ehtinytkään viedä niitä LumoavaLankaan. Käyn joka Oulureissullani Lankamaailmassa ja aikomukseni onkin sinne toimittaa jo valmiit ja olkkarin pöydän alla on iso laatikko sytomyssylankaa odottamassa virkkuhetkeä. Olikos se nyt ystävänpäivään mennessä se keräys teillä siellä? Vuorokauteen tunteja kun joku lahjoittaisi minulle lisää, niin ehtisi enemmän:):)
PoistaKuulostaapa mukavalta, että on sytomyssylankaa laatikollinen odottamassa! :) Ystävänäpäiväkeräykseen tarkoitetut sytomyssyt pitää olla Lankamaailmassa 12.2. Mutta keräyshän jatkuva, joten tuon jälkeenkin voi toimittaa myssyjä Lankamaailmaan. Ne toimitetaan sieltä sittne sopivan kokoisina "pompseina" OYS:aan. Tämä Ystävänpäiväkeräys on oikeastaan tapa tehdä keräystä lisää tunnetuksi ja innostaa ihmisiä taas myssyilemään, ettei hyvä asia unohdu kokonaan.
PoistaTämä on tyylikäs! Nallenapit on piste iin päälle. Hmmm, mullakin on kaksi pientä herraa...
VastaaPoistaEikös vain passaakin napit hyvin? Ja yllättävän hyvin musta käy ihan pienellekin pojulle, tää on parin kuukauden ikäiselle.
VastaaPoista