keskiviikko 13. helmikuuta 2013

MAKIAISTA JA KELTAISTA



Toisenlainen väritys Karamellisukkiin. Nämä varasi tyttäreni, joka tykkää oranssista.
Näihin upotin Karamellia 52g, oranssia 102g ja t.ruskeaa 14g. Ovat kokoa 36-37.
Kaksi päivää meni näissäkin kun en nyt ihan yöllä tikuttanut. Vielä ois turkoosia tarkoitus tällätä niinkun pääväriksi yksiin sukkiin, kunhan saan tuota makiaista lisää.


Ja näistä ei nyt kyl eroon näytä pääsevän, kun opin tuon mallin. Kolmea eri kokoa pieniin päihin. Lankaa hurahti 33g, 35g ja 37g ja se oli Ulrikaa, konepestävää 100% villaa. Puikot 4 ja nauhoissa 3,5. Vasta yhdelle on pää tiedossa, miniä saa valita näistä sopivan pienokaiselleen ja muut kai aika kaupitsee. Eipä niitä varastoihin ole jäänyt mitään, niin on takit ym. hävinneet lootastani pikkuhiljaa.

13 kommenttia:

  1. Aikamoista väriterapiaa, kun katselee näitä sun kauniita neuleitasi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, mie oon AINA heti joulun jälkeen aloittanut kaiken maailman värien kanssa pelaamisen neuleissa. En tiedä mistä se tulee, kai siitä kun syksyn pimeys ja ankeus on kestänyt jo pitkään, niin mieli haluaa nähdä värejä. Ja enteileekö tää sit kesän kukkasien värikylläisyyttä. Kesähän tulee!

      Poista
  2. ihania värejä :) onkos sulla mallia tuohon kivan näköiseen vauvanlakkiin ???

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No googleen laitoin haun Norwegian Sweet Baby Cap ja sieltä sit enkun kielisestä ohjeesta käänsin sen mitä älysin ja loput tein arvaamalla. Kyllä kai se sattui oikein kun tuli ihan päähän passeli lakki. Vähän oon säätäny kokoa aina silmukkamäärillä ja kavennuksilla ja lisäyksillä. Ja vaikuttaahan se langan paksuuskin siihen minkä kokoinen tulee. Rohkeasti vaan kokeilemaan.

      Poista
  3. Oletpa ollut ahkerana. Niin värikkäitä myssyjä ja paljon. Minäkin aikoinaan, 27 vuotta sitten neuloin ekalle pojalle sinisen myssyn tuota aina oikeaa ja kun seuraava oli tyttö, piti sitten neuloa vaaleanpunainenkin samalla mallilla. Ovat tallessa jos joku vaikka tarvitsee. Niissä kun muoti ei sanele.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo myssyt oli niin helppoja tikuttaa, kun olen flunssaa potenut kohta viikon. Kuumettakin melkein 39, mut silti piti vähän neuloa. Ja melkein kaikki lähtivät taas maailmalle lasten mukaan.

      Poista
  4. Ihanat sukat, tuollaiset pitkät varret on mahtavat :)
    Ja myssyn malli on hyvä, suojaa korvia !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En olekaan aiemmin polvisukkia neulonut, mut nyt tuohon lankaan tuntui parhaiten sopivan pitkävartiset.
      Ja vauvanmyssythän ovat niitä ikisuosikkeja.

      Poista
  5. Kyllä on nämäkin polvisukat niin upean väriset ja mahtavasti lankojen värit sopivat yhteen.
    Kiitos näistäkin kurinhaastesukista ja arpaonnea sinulle.
    Mukavaa alkavaa viikkoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mie nyt oon jääny kyllä värikoukkuun. Ja tietystikin toivon et onni potkii arvonnassasi.

      Poista
  6. Kyllä on sukat lämmittäneetkin kovasti kylmiä jalkoja niin töissä ku kotonaki.On kyllä just semmoset ku oon kaivannutkin.Ja nyt ku näitä pakkasiakin on ollu nii vanhassa talossa ku tuppaa lattioista vetämään lauhemmillakin keleillä nii onha se ollu mukava vetästä villasukat jalkaan.Liekö oon siksi pahemmalta flunssaltakin säästyny :P.-H-K

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukavaa kuulla et sukat tuli tarpeeseen, siis käyttöönhän ne on tarkoitettu. Villasukkakeli on nyt täälläkin -26 oli aamulla.

      Poista