Tytär toivoi tyttärelleen 2v 8kk, neuletakkia. Väritoivomuksena oli jotain oranssia, konepestävää villaa, mikä ei kutita. Takki tulee lähes jokapäiväiseen käyttöön kesällä, kun oikea takki on liikaa, mutta tarvitaan kuitenkin pitkähihaista lämmikettä topin tai paidan päälle.
Tämän sitten neuloin, mutta luulenpa, että saan uuden neuloa, sillä palmikoiden teosta on minulla jo aikaa, ja vaikka laitoin silmukoita enemmän kuin sileään neuleeseen olisin laittanut, niin siltikin takista tuli pikkuisen liian kapea, ehkä. Kuten kuvastakin voi huomata napit kiristävät vähän masun kohdalta, joten yksi letti lisää olisi tehnyt takista vähän leveämmän. Toisaalta pituuttakin tässä on pikkuisen liikaa. Uusiksi siis taisi mennä. Purkamaan en kuitenkaan ala, vaan ehkä tällekin käyttäjä löytyy 33 lastenlasten joukosta.
Takkia esittelee tässä takin saajan serkkupoika, joka on pitempi kuin serkkutyttönsä.
Schachenmayrin Merino Softia tikuttelin 294g puikoilla 3,5.
Kun aloitan uutta tekemään, neulon vähän lyhyemmän ja leveämmän ja kun silmukoita tulee siten lisää, aloitan raglankavennukset joka kerroksella, jotta pääntielle tultaessa silmukoita on sopivasti ja yläosasta ei tule liian korkea.
Kun ohjeita ei ole, niin uusi ja erilainen malli on sitä säätämistä. Onneksi suuresta suvusta löytyy niitä pitempiä ja hoikempiakin lapsukaisia joille tämäkin neule on just eikä melkein.
Nyt on puikoillani mintun vihreää juuri tälle mannekiinille. Tavoistani poiketen otin Novitan Woolia, kun siitä löytyi nyt niin muodikas minttu väri. Vähän tulee myös valkoista resoreihin.
Niin ja sain myös yhden oranssin takin tuosta Cascadesta valmiiksi, puolivuotiaalle. Tilauksessa on myös pari kesäpipoa pojan tyttärille, sekä harmaat villahousut pojan perheeseen viime viikolla syntyneelle pienelle pojalle. Ja vanhimman tyttären nuorimmaiselle 4kk, on langat ostettuna neuletakkiin. Hennon roosaa hänelle ja Cascade Superwash Sportia.
Oranssi on ihana väri, niin aurinkoinen. Kauniita kevätpäiviä sinulle ja perheellesi :)
VastaaPoistaKiitos! Jostain kumman syystä nyt on oranssi kausi menossa. Vuosi sitten kaikki halusivat keltaista.
PoistaIhana palmikkitakki. Värikin on niin aurinkoinen =))
VastaaPoistaKiitos! miekii tykkään oranssista.
PoistaIhana neuletakki. Olisihan se liian harmi purkaa. Onneksi käyttäjiä löytyy.
VastaaPoistaKiitos! No ei tarvii meidän firmassa purkaa. Tämä takki menikin sitten 3-v synttärilahjaksi toisen tyttären tytölle. Se pieni neiti, jolle tää alunperin piti olla, saa uuden viimeistään kesällä. Vähän neulon lyhyemmän ja leveämmän.
Poista