sunnuntai 10. toukokuuta 2015

KEVÄÄN MUOTIVÄRIÄ, MINTUNVIHREÄÄ




Tavoistani poiketen valitsin tähän takkiin Novitan lankaa. Tytär halusi kevään muotiväriä mintun vihreää ja kun ei muuta äkkiä löydetty tätä väriä, niin sitten tikuttelin kaksinkertaisella Novitan Woolilla ja nelosen puikolla viikossa tällaisen paksun takin. Tyttären poju on 2,5v. Lankaa meni 330g.

6 kommenttia:

  1. Tosiaan, keväinen väri -ja kaunis takki.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä jännää noiden värien kanssa, kun silloin kasarimuodissa tuo oli huippujuttu, mutta nyt ei meinaa millään löytyä minttua mistään lankamerkistä. Saa nähdä, mitä tuo Wool tykkää pidosta ja pesuista. Minulla kun ei ole minkäänlaista kokemusta tuosta langasta.

      Poista
  2. Kauniit ovat molemmat takit :) Onko tähän vihreään ohjetta ??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eipä sitä ohjetta kyllä ole, kun ihan omasta päästä tikuttelin. Enää en edes muista paljonko laitoin silmukoita aloitukseen. Sen muistan, että puikot olivat 3,5 ja 4 ja kaksinkertainen lanka. Mie en ikinä tee mitään muistiinpanoja töistäni vaikka kannattais kyllä tehdä, niin vois jollekin kysyvälle antaa vähän ohjeen tynkää. Siksi en osaakaan kahta täysin samanlaista neuletta neuloa. Kaikki ovat uniikkeja.

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Tämä on niin helppo malli, että tekee vaikka unissaan. Vielähän tuo on kelvannut kaikille, joille olen näitä neulonut. Useita kymmeniä kuitenkin.

      Poista