Toinen neulomani takki nyt tuosta Cascaden Superwash Sportista. Ensimmäinen oranssi takki meni neulekahvilatuttavalleni, joka halusi sen tulevalle lapsenlapsenlapselleen.
Tämä on ehkä n. 1/2v kokoa. Lankaa meni 138g puikoilla 3,5.
Neulominen oli yhtä juhlaa verrattuna ed. Woolin neulomiseen. Ei ole ihan sama mistä langasta neuloo. Kyllä lankojen neuloutuvuudessa on isot erot. Ja käsituntuma on tässä niin pehmoinen ja kutittamaton, mitä en voi sanoa Woolista. Wool ON karheaa, epätasaista ja säikeet puoliintuvat neuloessa, tarkkana sai olla. Miksihän Novita ei tuo markkinoille merinovillaa?
Nyt on puikoillani harmaat villahousut Dropsin Merinosta pojanpojalle. Ne aion saada valmiiksi toukokuun loppuun mennessä, kun on vauvelin ristiäiset. Sitten alan neulomaan tyttärentyttärelle uuden palmikkotakin, kun tuo neulomani takki menikin toisen tyttären kolmivuotiaalle synttärilahjaksi. Oli hänelle oikein sopiva ja mieluinen.
Ja kesäkuun aikana neulon mintunvihreän pienen takin samaiselle neulekahvilatuttavalleni, jolle ekan oranssin tein. Sekin menee hänen lapsenlapsenlapselleen. Tilasin vain Titityystä minttua merinovillaa, kun en hirvennyt Woolista aloittaa sen karheuden takia. Täytyy nuo loput Woolit neuloa isomman lapsen takkeihin.
Kaunis on tämäkin villatakki.
VastaaPoistaKiitos. Lähti heti tyttären vauvalle. On vasta vajaat kolme kuukautta, mutta oikein hyvin pystyy jo pitämään, kun vähän hihoja kääräisi.
Poistatämäkin niin kaunis takki <3 Upea lanka työstää :)
VastaaPoistaKiitos! Lanka on kyllä ihanaa neulottavaa. Minulla varattuna jo useampaan takkiin.
PoistaTää on todella upea ja tuo cascade on nii mahtavaa lankaa!
VastaaPoistaTaidanpa sitten vinkata, kun sinne sun lankakauppaan eksyn... jos vaikka pääset moikkaamaan. Tässä kesällä joskus kuitenkin sinne aion yrittää päästä. =)
Kiitos Kati! Vinkkaapa, milloin olet tulossa, niin yritetäänpä tavata ko. lankakaupassa.
Poista