lauantai 24. tammikuuta 2015

TEININ KIRJONEULE, SE IHKA ENSIMMÄINEN



Isomman teinin ensimmäinen kirjoneule valmistui maanantaina. Aloitus oli lauantai-aamuna. Tämän saa kummityttö, jonka kastejuhla on helmikuun alussa. Koko on varmaankin ehkä 3kk-6kk. 
Lanka tässä on Dropsin Merino Extra Finea ja menekki 150g 3,5 puikoilla. Ihana tuli, en voi muuta sanoa. Tuo tähtikuvio on bongattu jostain netin syövereistä sukan varresta. Itse piirsi tuon ruutupaperille ja kehitteli siihen malliin, että kuvion silmukkaluku meni tasan. 

12 kommenttia:

  1. Todella kaunis ja taidokas neule!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miekii yllätyin, miten hän sai noin hyvin tuon tehdyksi. Vauhti oli päällä, kun piti kuulemma viikonloppuna saada valmiiksi, sillä "kämpillä" ei ole neuvojaa. kun yksin asuu.

      Poista
  2. Kaunis neule on, ja siistiä jälkeä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä. Ja tuota ei ole edes pingotettu, ei höyrytetty eikä kasteltu eikä mitään tehty. Siltikin kirjoneule on ok, eikä kiristä eikä lörpötä mistään kohdin. Asiahan on niin, että kun ei ole pesuissa huopuvaa lankaa, niin pusero mahtuu pitkään päälle, kun pesee sen siinä vaiheessa kun alkaa olla vähän kittana. Tästä on juuri kokemusta, kun pesin tyttären tyttären Lanetista neulotun huppupaidan tyttäreni tuumatessa, että alkaa olla liian lyhyt ja hihatkin lyhyet. Pesun jälkeen paita sai pituutta vähän lisää ja muutenkin neulos pehmeni ihanan lämpöisen tuntuiseksi. Mahtuu nyt vielä ainakin kesään asti. Vuoden on jo pitänyt sitä. Että tämmöisiä ne on villaiset, ei yhtään kertakäyttövaatteita.

      Poista
  3. Onpa teini tehnyt sievän neulepuseron :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Teini innostui ja mie vähän nikottelin, että mahtaneeko saada ikään valmiiksi. Nyt suunnitteli toista ja vielä vitsaili, että hänen kannattaisi varmaankin joka viikonloppu neuloa yksi paita ja myydä se sitten viikolla "isommalla kirkolla" opiskelukavereilleen, jos joku tarvii pikkusisaruksilleen tai kummilapsilleen tms. Sais vähän taskurahaa, kun langat ottaa äidin pohjattomasta moolokin kidasta.

      Poista
  4. Siis, niin kaunis neule ja noin nopeaa tehty:-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ei siinä kauaa nenä tuhissut:):). Nyt suunnitteli harmaalla ja ehkä valkoisella tai keltaisella kuviolla uutta puseroa.

      Poista
  5. Kaunis ja hyvin tehty neule. Alenpana olevat vauvan asusteet ovat söpöjä =))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minustakin tuosta tuli kaunis. Ja kummitytön äiti sanoi tykkäävänsä tyttömäisistä hempeistä väreistä.
      Nuo alemmat lähtivät eilen toiselle tyttärelleni odottamaan vauvelin syntymää. Hän toivoi puna-valkoista.

      Poista
  6. Vastaukset
    1. Eikös olekin? Tähtikuvio on aina kaunis laittaapa sen mihin hyvänsä.

      Poista