torstai 8. tammikuuta 2015

SIKSAKKIA TAAS


Tyttären elokuussa syntyneelle jässikälle neuloin nämä myssyt nyt, kun entiset olivat ihan liian pieniä. Poju on isokokoinen ja jollekin pienempikasvuiselle vauvelille nämä olisivat sopivan kokoiset ehkä siinä 8-9kk iässä.
 

Keltaisen neuloin Katian Merino 100%-langasta 3,5 puikoilla ja lankaa meni 42g.
 


Sinisen neuloin sukkalangasta, uudesta Regian Activesta, jossa pitäisi olla erityisen lämmittävä ominaisuus. Järkeilin, että kai se lämmittää yhtä hyvin päätä kuin jalkojakin. Tämän neuloin 3,25 puikoilla ja lankaakin meni sama kuin keltaiseen.
 Harmi vaan kun käyttäjältä ei saa mielipidettä, kumpi ompi parempi ja lämpimämpi.
Ostin tätä lankaa muutaman kerän muitakin värejä ja aion ainakin ukolleni kutoa sukat, että näkee sitten ihan livenä onko niin hyvää kuin kehutaan. Tätä sessiota odotellessa neulon ensin alta pois toisen tyttären vauvelille takin ja housut, myssyn, tumput ja sukat. Aikaa on kolmisen viikkoa, joten hyvin ehdin.

Mutta nyt taas tunnin lenkille. Sitähän pitäisi oikeasti ottaa 10000 askelta päivässä, että kunto pysyisi entisellään ja enemmänkin jos aikoo kuntoaan parantaa. Laskin kesän ja syksyn aikana useaankin kertaan, että mie otan minuutissa sellaiset 134-140 askelta, vähän kelistä riippuu. Tunnin saldo on siis vain vähän yli 8000 askelta. Eli ainakin 75 min. pitää pistellä tossua toisen eteen jos meinaa tuon 10000 askeleen rajan saavuttaa. Tokihan minulla tulee askeleita aamuin illoin navetassakin, mutta ne lasken ylimääräiseksi hyväksi sitten. Siis menoksi vaan!

12 kommenttia:

  1. Upeat myssyt. Tuohon 10000 askeleeseen saa jalat liikkua aika vikkelästi.
    Miulla jäis tekemättä hyvä jos sinne 800 askeleeseen pääsen näillä kintuilla, mutta ei se määrä vaan laatu:)
    Mukavaa viikonloppua

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika nopsaan pitää tosiaankin liikkua jos tunnissa ja vartissa tuon askelmäärän ottaa. Mutta hyvä se on vähempikin ja sanonpa niinkuin eräs vanha käsityönope sanoi, että liikkua pitää niin kauan kuin pystyy ja jos ei enää muu liiku kuin etusormi niiin liikuttaa sitten sitä. Ja toiselle tuttavalle oli lääkäri tokaissut että kierrä vaikka pirtin pöytää, pääasia ettet istu koko päivää sohvalla.
      Ittekukanenkin voimiensa ja kuntonsa mukaanhan sitä pyrkii liikkumaan. Yksikin askel on parempi kuin ei yhtään.

      Poista
  2. Pirteät värit ihanissa myssyissä. Tämä malli on ihana pikkuisen päässä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tytär tykkää enemmän juuri tästä mallista lapsillaan kuin siitä norjalaisesta. Makuasiahan se on ja mummi neuloo sitä mitä pyydetään.

      Poista
  3. Kivan malliset ja kauniin väriset suloisuudet.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo siksak-myssy on ihan paras pienelle vauvalle. Joustaa mukavasti ja muotoutuu hyvin päähän. Ja väriähän nyt pitää olla.

      Poista
  4. Kivat myssyt ja värit myös. Kyllä tuo liikunta pittää mielen virkiänä, siksi sitä ite ainaki yritän liikkua. Nyt on mukava kun pääsee hiihtämään.
    Mä bloggasin myös pitkästä aikaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Liikuntaa ei voita mikään. Paitsi neulominen. Mutta ei jaksa tikuttaa jos ei liiku välillä niin, että taju lähtee:):) Eilen kävin heet-treenissä ja kyllä on nyt jalat kyykkäämisestä ja kädet etunojapunnerruksista kipeinä. Mää se en osaa hiihtää, mutta juosta osaan.
      Kävinkin sun blogissasi jo ja on kyllä kivaa kuulla että elämä jatkuu entistä ehompana.

      Poista
  5. Vastaukset
    1. Juu näillä sitä taas talvisydän mennään. Kohtahan saa etsiä puuvillaista lankaa myssyihin.

      Poista
  6. Tuo myssymalli on kyllä pienille paras. Jos lähipiiriin syntyy vauvoja niin myssy ja tumput on ollut kyllä vakioviemisiä ja aina tykättyjä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tuire, Lumioosi! Näitä on aina kiva neuloa ja mikä parasta, se on aina mieluinenkin, kun hoksaa äidin lempiväristä neuloa.

      Poista