maanantai 25. tammikuuta 2016

PUSERO PIKAVAUHTIA


Teini 18v huomasi perjantai-iltapäivällä, että kummityttö 2v. tarvii villapaidan synttärilahjaksi. Kun oltiin juuri tien päällä, ni ei muuta ko lankakaupan kautta kotiin ja paitalangat mukaan. Vähän nikottelin, että ei kai tuo nyt sunnuntaiksi valmistu, mutta teini vain tuumasi, että ehtii, on ehtiny ennenkin. Sitten mitat isosiskon saman ikäiseltä pikku-neidiltä ja puikot sauhuamaan.
Tiivistä neulontaa perjantai-ilta ja lauantaipäivä iltaseitsemään asti. Sitten kutsuivat kaverit ja ei muuta ko menoksi. Siihen jäi neuletyö odottamaan. Tytär kotiutui yöjuoksusta kahden aikaan yöllä ja oli pistänyt neulonnaksi. Neljään asti oli tikuttanut ja aamulla pääntien resoria vailla oli paita. Se siis valmistui sunnuntaiksi.

Muuan virhe on mutta tuleehan niitä kun yöllä neuloo. Toisaalta kukapa niitä tähtien jokaista silimää tsiikaa suurennuslasin kanssa liikkuvan lapsen päällä olevasta paidasta? Oli muuten tyttären neuloma toinen kirjoneulepaita.
Lanka on Dropsin Merino Extra Finea ja sitä kului 174g.

4 kommenttia:

  1. Ihana ja lämmin lahja. Nopea on teini puikkojen kanssa =))

    VastaaPoista
  2. Hurjaa kyytiä on puikot saaneet, mutta hieno lopputulos :)

    VastaaPoista
  3. Nopea toiminta teiltä :-)))

    jos se sinua kiinnostaa; Oulun Somikki myy taas Vuorlman Vetoa :-)) 100g vyyhti/ 9.90e

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tiedosta. Myös Vihannissa Kumppanin Kamppeet myy Vetoa. Ei ihan kaikkia värejä ole mutta aika paljon kuitenkin. Siellä myös Cascadea ja Dropsin merinolankoja sekä Stepiä, Regiaa ja Opalia.

      Poista