lauantai 9. tammikuuta 2016

VUODEN 2015 VIIMEINEN NEULEENI, SE 115.


Mieheni serkku pyysi pitkävartiset sukat. Hän itse osti langat ja kertoi , millaiset haluaa. Tällaiset!
Lanka on Cascade Heritage 150, puikot 2,5 ja 2,75. Lankaa meni 180g.
Yksi kymmenen vuotta sitten en olisi osannut näin ohuilla puikoilla neuloa. Minulle se kolmonen oli ohuin mahdollinen, ja valitsinkin langat aina sen mukaan, että kolmosilla pystyin neulomaan. Kun on löysähkö käsiala, niin aikas paljon tein juuri kolmosen puikoilla.
 Sitten ostin lankakaupasta metalliset neliskanttiset, ja nehän olivatkin sitä laatua, että sain 2,5:lla sellaista jälkeä, mitä olin ennen neulonut kolmosilla. Siitä se sitten lähti. Välineurheilu. On jo iso arsenaali puikkoja. Koivuisia pyöreitä ja neliskanttisia, mustia hiilikuituisia, värikkäitä Zingejä ja niitä metallisia neliskanttisia. Bambut ei olleet mun juttu. Kerta kokeilu riitti.

Nämä sukat päättivät ansiokkaasti minun neulevuoteni 2015. Olivat 115 neuletyö ja lankaa kului mennä vuonna 12kg 75g neulomalla. Lisäksi nelisenkymmentä kiloa lahjoitin ja myin pois. Paksummista langoista en neulonut nyt mitään, siksi jäin muutaman kilon edellisvuoden kulutuksesta. Varasto väheni kuitenkin juuri tuon muun menekin takia. Hyvä minä! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti