Olen jäänyt niin koukkuun tähän ihanaan lankaan, että tästä nyt valmistuu pikavauhtia näitä vauvelin takkeja. Koko on noin 3-6kk ikäiselle riippuen lapsen koosta. Puikoilla 3,5 neuloin, resoreissa 3,25.
Niin tämäkin menee samalle neulekahvilatuttavalle kuin minttukin tuossa aiemmassa postauksessa. Taisi olla hänen lapsenlapsenlapselleen?????
Söpö takki! :) Sinä se jaksat neuloa vielä tuttavienkin jälkipolville nuttuja, vaikka sinulla on omiakin lapsenlapsia niin monta. Ihailtavaa kerrassaan! :) Vaikka onhan vauvanneuleita kyllä niin mukavaa tehdäkin.
VastaaPoistaKiitos! No mie oon sellainen neuloja että teen koko ajan jotain ja kun en ohjeen mukaan neulo niin en myöskäään ala tilauksesta neulomaan jos tuodaan ohje eteen, että "teepä mulle tällainen". MUTTA, jos teen jotain ja joku ihastuu tekeleeseeni ja haluaa sen ostaa, niin lasken lankojen hinnan ja muutaman euron vaivojen palkkaa ja myyn pois. Saatanpa toisenkin samanlaisen neuloa. Yhden kerran lupasin tehdä koko vauvan setin Novitan mallilla ja olihan se tuskaa. Mie virkkasin kukkapaloista peiton ja neuloin henkselihousut ja ulkoistin vain ohjeista neulovalle tuttavalleni nutun ja lakin virkkaamisen. Ja päätin, että se oli eka ja vika kerta kun lupaan ohjeesta neuloa.
PoistaToisaalta nuo vauvajutut tulevat niin nopeaan valmiiksi, että niitä kyllä ehtii neuloa useitakin. Nyt pitäis sukkia alkaa pian neulomaan, kun on noita vanhojakin veikkoja iso lootallinen.
Aivan suloinen takki. Ihailen sinun nopeuttasi ja sitä, että olet niin aikaansaava näiden neuletöiden suhteen.
VastaaPoistaKiitos! Aikaansaava? Niin mie oon nopea kaikessa, se on osa temperamenttiani, kuuluu luonteeseeni ja koko olemukseeni. Vatulointia en ole ikinä sietänyt:):):) Ja neulominen on vaan niin osa jokaista päivääni, että tuleehan sitä valmista kun koko ajan on puikot hyppysissä. Toisaalta elämää on edessäni päljon vähemmän kuin takana päin, niin senkin takia teen nyt sitä mikä on mieluista. Eipä se siivous ja puunaus ja alituinen mökin sisustaminen ilahuta, jos sitten istuu vain ja ihailee aikaansaannoksiaan. Mieluummin neulon omilla käsilläni, josta jää kädenjälkiä jälkipolvillekin ihailtavaksi ja käyttöön. Vaikka mulla ois kuin hieno mökki, niin ei sitä voi syödä, eikä päällensä pukea eikä mukaansa ottaa. Neuleen voi antaa eteenpäin tai pitää mukana tai pukea päällensä kun paleltaa. Tällä järkeilyllä olen jo paljon luopunut "turhasta" tekemisestä ja vain ja ainoastaan neulon. Tuleehan sitä tällä systeemillä valmista sitten.
PoistaMinunkin mielestäni olet niin aikaansaava! Tämäkin takki söpö ja suloinen.
VastaaPoistaKiitos Intsu! Osaan mie kyllä olla laiskanakin, mutta useimmiten on puikot käsissä. Niin sitä sitten tulee valmista kun mieluisin harrastus on NEULOMINEN. Enkä koe tätä työksi vaan joutilaan ajan tappamiseksi. Onko tää sitten laiskottelua vai mitä?
Poista