Näitä olen nyt neulonut, kun sain ihan pienen pään malliksi. On tuo koon säätäminen aina vähän mutkikasta, kun ei muista enää miten pieni ihmistaimen pää voi olla. Ovat nyt nuo kaksi pienintä kokoa 6 viikon ikäiselle ja tuo isoin keltainen varmaankin menee vuoden ikäiselle tyttären pojalle. Tuota siniraitaista kokeili toisen tyttären puolivuotias poju ja oli hänelle pieni. Siispä se taitaa olla noin 3-4 kuukauden ikäiselle.
Lanka näissä on Dropsin cotton Merino ja keltaisessa Hjertegarnin Woolcott.
Onpa kivoja myssyjä.
VastaaPoistaNää on niin helppoja autoneuleita, kun kesällä näkee neuloa, vaikka yölläkin. Ja kivoja vauvatuliaisia.
Poistatää on niin kaunis malli :) onko sulla jossain mallia ??
VastaaPoistaTää on se Norwegian Sweet Baby Cap. Googlaamalla löytyy suomeksikin ohje jostain blogista. Mie olin vaan niin uuno että ekaksi pähkäilin oman versioni norjan ja enkun kielisestä ohjeesta kun sitten hokasin että on suomeksikin ohje. Ja on tää kuulemma ollut jossain suuri käsityölehdessäkin viime vuonna muistaakseni. Lankakauppias sitä ohjetta meille esitteli neulekahvilassa, mutta mulla ei ole nyt enää mitään ohjetta, kun osaan jo ulkoa neuloa.
PoistaOi kuinka kivoista väreissä olet tehnyt myssyjä!
VastaaPoistaJuu tuossa langassa on kyllä ihanat värit. Lisää on tulossa pipoja, jäin tähän taas ihan koukkuun.
PoistaKomeita myssyjä ja upeita lasten villatakkeja ja vaikka mitä olet tehnyt. Kyselit "minun" pitsineuleohjetta. Varmaan jossain lehdessä saattaa olla ja netissäkin,mutta minulla se on päässäni. Olen paljon tuota mallia neulonut,enkä enää muista mistä olen aikoinani ottanut,mutta voin kirjoitella sen sulle tähän. 1 krs. 2 silmukkaa nurin,langankierto,ylivetokavennus,1 oik, 2 oik yhteen,langamkierto. Tätä koko kerros alkaa tuosta 2nurin. 2krs. oikeat silmukat oikein,nurjat nurin. 3krs. 2 nurin,1 oik- langankierto,nostetaan 1silm neulomatta,ja neulotaan 2oik yhteen ,sekä nostetaan neulottu silmukka näitten yli,langankierto,1 oik. Jatkuu taas kaksi nurin 1oik jne. 4krs oikeat oikein ja nurjat nurin. Näitä neljää kerrosta toistetaan . Malli on tosi helppo ja jää helposti mieleen.
VastaaPoistaVoi kiitos Intsu ohjeesta. Miepä kokeilen tehdä tuollaista seuraavaan vauvelin takkiin. Jännä nähdä millaista jälkeä tulee. Tein yhden keltaisen takin aikoinaan talouskoulussa ja siinä oli edessä pitsiraitaa pystykuviona, mutta ei ole ohje enää tallessa, niin oiskohan tää nyt vähän samanlaista. Kivaa aina uutta kokeilla.
Poista