perjantai 19. kesäkuuta 2015

MINTTUA JUHANNUSAATTONA

 
Valmistui tänään. Lanka Dale Baby Ull 110g ja kolmosen puikot. Ihanaa lankaa neuloa. Aloitin kyllä samanlaista Novitan Woolistakin, mutta en saanut tasaista jälkeä minkäänlaisilla puikoilla. Mikä siinä on, kun en osaa Novitalaisista neuloa? Nyt odottaa klahvipiirongin päällä kasa minttua Woolia, en tiedä mihin sen käytän.
Tämän langan ostin Ylivieskan Kotikutomo- ja käsityöliikkeestä. 

6 kommenttia:

  1. Ihanaa neulottavaa on kyseinen lanka minustakin! Ja ihania neuleita olet pikkuisillesi tehnyt enemmänkin, kaikki niin kauniita. Mukavahan se varmaan on tehdä "mummun mussukoille" lämmintä ylle. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä noissa lankojen neuloutuvuudessa on isot erot. Harmi vain, kun nuo "muut" langat maksaa usein enemmän kuin jokin Novitan lanka, ettei aina raaski ostaa juuri sitä mitä mieli halajaa. Tuon yhden takin tuolla aiemmin neuloin Woolista kaksinkertaisella langalla ja koko ajan tuntui, ettei tästä tule yhtään mitään. No valmiiksi tuli kuitenkin. Meillä onneksi lastenlapset tykkäävät lämpimistä villaisista, ja heti tulee viestiä uudesta vaatteesta mitä pitäisi neuloa, kun entinen jää pieneksi. Kesät talvet ovat villatakit käytössä. Minun onneni se on.

      Poista
  2. Ihana minttuinen villatakki! Minäkin neulon mieluummin jostain muusta kuin Novitalaisista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa kuulla, etten ole ainoa, joka vierastaa Novitaa. Sukkia kyllä neulon veikasta ja nallestakin, mutta muita lankoja on tullut ja mennyt, joihin en ole kajonnut. En vain tykkää niistä. Tuota Woolia tytär tilasi ensin tuohon minttu-valkoiseen ja sitten eräs tuttuni tilasi lapsenlapsenlapselleen minttua ja miehän tilasin lisää Woolia, kun en muuta mintun väristä löytänyt. Nyt sitten löysin tuon Dale Baby Ullin ja myös Schachenmayrilta on yksi ohkainen minttu lanka, merinovillaa sekin.

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Tuo minttu tuntuu olevan nyt niin kesäväri. Ja kaunishan se onkin oikeastaan lastenvaatteissa.

      Poista