lauantai 7. helmikuuta 2015

MUSTAA SIKSAKIA KUMMIPOJALLE


Nuorempi teini neuloi nämä housut sisarensa tapaninpäivänä syntyneelle pojalle kummilahjaksi.
Ristiäiset ovat tänään, kastetaan kaksi pientä yhtä aikaa, kun vanhin tyttäremme sai tyttövauvan tammikuun alussa ja hän halusi järjestää kotonaan juhlan, kun edellisen ristiäisistä on kohta neljä vuotta.
Me isovanhemmat emme päässeet tähän juhlaan. Emme saaneet lomittajia navettaan ja matkaa on kuitenkin yli kolmesataa kilometriä, niin ei voi navettatöiden välissäkään lähteä kauas ajamaan. Onneksi pääsemme Skypen välityksellä mukaan. No, olemme kuitenkin olleet joka kerta aiemmin mukana, 29 kertaa, niin nyt sattui tällainen tilanne ensimmäisen kerran. 

Nämä housut teini neuloi Dropsin Merino Extra Finesta ja ovat alusta loppuun asti ihan omaa sävellystä. Kuvion oli nähnyt jossain, mutta ei löytänyt sitä enää netin syövereistä ja piirsi sitten itse ruutupaperille. Lankaa meni 150 g.

10 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos! Tällainen krjoneule tuntuu nyt olevan teinien uusi aluevaltaus.

      Poista
  2. Ihanat pöksyt. On sinulla taitava teini =))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Olen oikein iloinen, että teinit tuntuvat tykkäävän koko ajan aina vain enemmän neulomisesta.

      Poista
  3. Upeat housut.
    Siis onko siulla 29 lastenlasta?? mahtavaa ja onnea ja siunausta näille nyt kastettaville.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Siis minulla on oikeasti nyt 32 lastenlasta. 29 lapsenlapsen kastejuhlassa olemme olleet mukana ja nyt nämä kaksi kastettiin, johon juhlaan emme päässeet mukaan. Sitten keskiviikko-iltana syntyi toiseksi vanhimmalle tyttärelle tyttö. Hänelle neuloin nuo puna-valkoiset asusteet.

      Poista
  4. Taitava teini, ihanat siksakpökät! Ohoh, onpas sulla paljon lapsenlapsia. Harmi ettette päässeet mukaan ristiäisiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Juu mulla on kaikkia palijon, lapsia, lastenlapsia, lankaa, ja lehmiäkin on riittävästi kahdelle ihmiselle työksi.
      Ristiäisiin ei nyt päästy, mutta suunnitelmissa on kesäksi tänne meille yhdet "kesäristiäiset" ja sitten pojan perheeseen kauemmas toiset, myös kesällä. Sinne varmaankin sitten päästään vaikka ovat yhtä kaukana kuin nämäkin nyt. Nämä on vain niin ihania perhejuhlia ihan lähimpien kesken.

      Poista
  5. Näitäkin tulee taatusti pidettyä paljon poitsulilla, ovat nimittäin niin ihanat luonnossa. Ihastuin kyllä heti ku kummitäti nämä viimein luovutti meille :). -H-K

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minustakin nää on niiiiiin ihanat. Jospa mahtuisivat pitkään jalkaan pojulle. Vaikka kyllähän se kummitäti tikuttaa pian uudetkin, kun on niitä neulontaihmisiä:):)

      Poista