maanantai 26. toukokuuta 2014

SÄÄ VIILENI, SIIS NEULOTAAN


Sää kyllä kylmeni nyt niin, että ei tee juurikaan mieli lähteä pihalle puurtamaan. Aamulla oli lämmintä vain 4,5 astetta ja vettä satoi. Saapas nähdä miten minun lauantaina istuttamilleni sipuleille käy. Alkavatko tekemään kukkavartta, kun saavat kylmää. Persiljahan ei viileää säikähdä , senkin istutin jo maahan kasvamaan.

Tänään on ollut hyvä syy olla enemmän sisällä ja on ehtinyt vähän neulomaankin. Sain viimeinkin pääteltyä langat näistä myssyistä ja kuvatuksi ja laitetuksi tänne blogiin. Ei oikein viitsi isompaa työtä aloittaa, kun se jää pian helteiden tullessa( jos niitä tulee), kesken ja minusta on aina työlästä jatkaa kauan korin pohjalla lojunutta työtä. Kun en viitsi muistiinpanoja tehdä ollenkaan.
 

Kaksi myssyä Katian Cotton Stretchistä. Sininen menee tyttären 8kk:n ikäiselle pojulle. Punaiselle ei ole vielä käyttäjää tiedossa.
Punaista lankaa meni 44g ja sinistä 41g.
 

Nämä norjalaiset tein toisen tyttären vauvelille. Ovat puuvilla-akryylia, Tilda-lankaa Lankamaailmasta.
Lankaa meni näihin  31g ja 27g.
 



Raidallinen on Adriafilin Top Ball-lankaa, puolet villaa ja puolet akryylia. Yksivärinen keltainen on Tildaa.
Langanmenekki Top Ballia 45g ja Tildaa 30g.

Nyt aloitin tuosta keltaisesta Top Ballista leggareita. Mietin jos tekisinkin joustinta 2o,2n ja laittaisin valkoista raitaa. Mukavan tuntuista lankaa, vaikka on akryylia seassa. Oikein on villaisen tuntuinen. 

17 kommenttia:

  1. Ihanan värisiä myssyjä! :)

    Minulla taas päinvastoin: hellepäivät istuin visusti sisällä tekemässä käsitöitä (lääkekuurin kanssa oli kielto, ettei saa altistaa itseään auringonvalolle!), mutta eilen ja tänään olen nautiskellut ulkoilusta, kun on niin ihanan raikasta ja voi hengittää vapaasti. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, kyllähän sitä enemmän nauttii ulkona olosta, kun ei ole liian kuuma. Navettareissulla sitä aina olen ulkona oli sää mikä tahansa ja tosi on, että tällainen sade-ilma tuntuu oikein raikkaalta. Just isännän kanssa seisottiin tovi pihalla ja nuuhkittiin ihanaa koivun ja tuomen tuoksuista ilmaa, kun lompsittiin navetasta sisälle. Kuumimman ajan miekii olin viime viikolla sisällä ja aina aamuisin ja iltaisin olin ulkotöissä. Auringossa makaaminen ei ole kyllä minun heiniäni:):)

      Poista
  2. Huippumalleja! Parhaita ja toimivia, kumpainenkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, ja siis kivan näköisiä toteutuksia.

      Poista
    2. Nuo on niitä kestosuosikkeja ja kun nyt kekkasin tuohon ainaoikeinmyssyynkin sen, miten se pysyy päässä, niin tuli oikein hyvät pipot. Saa nähdä, miten sitten pesun jälkeen ovat soppeleita päähän.

      Poista
  3. Niin iloisen värisiä myssyjä, taitaa niitä nyt tarvitakkin, kun näkyy ilmat vaan kylmenevän.
    Minä kerkesin laitella jo tomaatintaimia sun muuta purkkeihin ja nyt ne kaikki on sitten nosteltava sisälle. Ei taida onnistua puutarhahommat tänä kesänä minulta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu se on tää Suomen kesä niin vaihtelevaa. Aamullakin vedin villasukat jalkaan ja navettaan piti kalsarit laittaa. Ja pipoja tarvitaan kyllä melkein aina.
      Tomaatintaimet minullakin jo kukkii kasvihuoneessa, enkä kyllä aio enää lämmitystä kytkeä päälle. Toivotaan, ettei pakkasia tule, sillä kyllähän ne kestää sen muutaman asteen plussalämmönkin kun ei miinukselle mene. Ja kyllä se kuule vielä lämpenee niin, että me tomaatteja saadaan.

      Poista
  4. Vastaukset
    1. Kiitos! Ainakin väriä on, kun niin tykkään iloisista väreistä.

      Poista
  5. Voi mikä ihana sarja raikkaita pipoja. Värit ovat kyllä ihastuttavia ja mallit niin hyviä käytössä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! Nuo näyttäis nyt olevan mieluisimmat mallit meidän sakin mukeloille. Norjalainen pysyy hyvin päässä pienillä ja kun neuloo puuvillalangasta, niin ei ole liian kuuma. Tuo toinen malli on testattu tyttären 1,5v pojulla ja sekin pysyi hyvin, ei valunut silmille ja lökötti mukavasti.

      Poista
  6. Vastaukset
    1. Kiitos! näitä nyt pitää varmaankin neuloa lisää, kun on sitä kesälläkin niitä pipokelejä. Nytkin mittari näyttää +8 ja pilvistä on. Ja jos mereltä päin tuulee, se on vilpoista sitten.

      Poista